هزینه مدیریت سایت چقدر است
نوشته شده توسط : ساحل

دائما از ما پرسیده می شود که داشتن یک سایت چه مقدار هزینه دارد؟ برای آغاز راه اندازی یک وبسایت چه مقدار میبایست هزینه کنم؟ در این نوشتار صفر تا 100 هزینه های طراحی و نگهداری سایت را با شما بازبینی خواهیم کرد.

بطور روشن میخواهیم در این مقاله به شما بگوییم که داشتن یک سایت چه مقدار هزینه برای شما خواهد داشت.

در عقیده داشته باشید که همش میتوانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به حتی یک ریال هم سایت تان را تاسیس کرده و کسب و کار خویش را آغاز کنید. احتمالا در اطرافیان شما افردای هستند که میتوانند در این مقوله به شما کمک بکنند.

ما در این نوشتار منظور داریم برای افردای که اخ دارند قدمی بلند تر بردارند و بدانند داشتن یک سایت حرفه ای چه خرج هایی دارد نوشته شده است. شاید بتوان بدون هزینه هم سایت داشت اما کسب نتیجه موثر متعلق به امر دیگریست. پس با ما باشید الی هزینه های طراحی یک سایت چیره دست را بدانید.

اگر در باره مزایا داشتن سایت مطمئن نیستید حتما این نوشتار را بخوانید:

چرا برای خود سایت طراحی کنیم؟

همانطور که گفتیم برای آنکه کاری را به طور بنیادی آغاز کنید بهتر است مقداری هزینه مدیریت سایت چقدر است سرمایه اندک برای استارت اولیه کارتان کنار بگذارید.

لیست مواردی که میتواند برای داشتن یک سایت حرفه ای خرج بردار باشد بطور کلی شامل موارد پایین است.

دامنه یا آدرس سایت
هاست (محل اندوخته سازی سایت )
هزینه طراحی سایت
هزینه تولید محتوا برای سایت
هزینه سئو سایت
هزینه پشتیبانی سایت
حال به کوتاهی در باره هریک از موارد بالا و هزینه های آن گفتگو خواهیم کرد.

1- خرج پهنه سایت
دامنه سایت یا همان آدرسی که به سایت شما انتها میشود با پسوند مختلفی شناسایی میشود. این پهنه ها بصورت سالانه یا پنج ساله کرایه می شود و تا تا هنگامی که پرداخت کرایه بها را سپریدن دهید سایت متعلق به شماست. در صورتیکه از پرداخت اجاره در سررسید مقرر پرهیز کنید حوزه مجددا آزاد شده و خریدار جدید میتواند مالک آن شود.

در جدول پایین هزینه ثبت گستره در سال 1398 ( تابستان ) درج شده است

هزینه ثبت حوزه در ایران
2- خرج هاست یا سرور سایت
اگر بخواهیم در باره هاست یک توضیح ساده بدهیم باید بگوییم که هاست قسمتی از یک سرور همیشه صریح است که به چهره 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی هاست پیمان دهیم تارنما ما در اقصی نقاط دنیا در دسترس پیمان میگیرد و رفقا و مشتریان ما میتوانند با وارد کردن آدرس سایت (دامنه) در مرورگر (موبایل یا کامپیوتر) در هر لحظه از شبانه روز وارد سایت ما شوند و به تمام محصولات و خدمات عرضه شده توسط مادسترسی داشته باشند . با این توصیف معنی هاست مشخص شد. حال یک هاست خوب، امن ، پرسرعت و قالب اعتماد (اطلاعات ما روی آن آفت نبید چه هزینه ای دارد؟

هزینه هاست نیز بصورت ماهیانه و یا سالیانه محاسبه میشود.

قیمت هاست معمولی و هاست چیره دست در تابستان 1398
این دو سرویس از یکی از ارائه کننده گان مطرح هاست کشور گزینش شده است. همانطور که نگریستن میکنید گاها قیمت یک هاست میتواند تا بیش از 10 برابر افزایش پیدا کند. این بها در تابستان 1398 ارائه شده است.

با این حساب یک هاست خوب با پروا به کیفیت هاست (تعداد سایتهای موجود بر روی سرور) و عوامل گوناگون (نظیر مقدار فضای مورد نیاز شما) میتواند از ماهیانه 10 هزارتومان تا بیش از 100 هزارتومان برای شما خرج داشته باشد.

3- خرج طراحی سایت
در باره اینکه داشتن یک سایت چه خرج هایی دارد ، باید بگوییم که امروزه طراحی سایت با انحاء و تکنیک های برنامه نویسی مختلفی چهره می گیرد این ناسازگاری تکنیک و متد طراحی و البته پیشینه یا مهارت طراح است که میتواند در تعیین قیمت طراحی سایت موثر باشد. ما نمی توانیم در باره تمامی طراحان و روشهای قیمت گذاری آنها اعلام نظر نماییم ولی میتوانیم لیستی از عواملی که در بها طراحی سایت نقش بنیادین دارند برای شما بیان کنیم.

استفاده از cms های حاضر مانند وردپرس و یا طراحی cms اختصاصی و سفارشی
گرافیک و دیزاین تم یا همان قالب سایت
وجود امکانات متفاوت
امنیت طراحی
پشتیبانی سایت
برای طراحی بدلیل فراخ شدن خدمات، بازه قیمتی 100 هزارتومان تا 10 میلیون تومان در بازار طراحان سایت دیده میشود.

4-هزینه فرآوری درونمایه برای سایت
همه میدانند فرآوری محتوا پادشاه هست. یک سایت بدون محتوای مناسب و سئو شده نمیتواند در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و از آنها در نزد گوگل سبقت بگیرد. تولید محتوا نیازمند دانشی ست که تجربه در آن نقش حیاتی دارد. هر سایت با توجه به نیاز خود لازم است بصورت منظم به فرآوری درونمایه بپردازد. این درونمایه متمایز از جذابیت میبایست اصول نگارشی و سئوی مناسبی نیز داشته باشد.

قیمت گذاری در تولید محتوا با توجه به کارایی و توانایی خبره تولید محتوا متفاوت است.

در ذیل دو نمونه از فهرست سایتهایی که به تولید محتوای اختصاصی میپردازند ارائه میکنیم الی اختلاف قیمت را در آنها تماشا نمائید.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: