نوشته شده توسط : ساحل

در هر کشوری با پروا به قوانین⚖ و مشکلاتی که در بازار آن مملکت وجود دارد، باید بازارایابی و فروش متناسب با آن مملکت را پیاده سازی کنید.

اما در ایران با توجه به نوع بازار و کسب و کارها، بازاریابی باید به شیوه های خاصی سپریدن شود. این نوشتار را مطالعه نماییم تا در مورد بازاریابی اغلب بدانیم.

فرق بین بازاریابی و فروش در ایران
اصلا فرق بین بازاریابی با فروش را میدانیم؟

معلوم است که نمیدانیم، ما هنوز اندیشه میکنیم بازاریابی یعنی همان خانومی که با تلفن

:: بازدید از این مطلب : 53

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

نگهداری صحیح از کامپیوتر

 

 


دستگاه کامپیوتر بنا به نحوه نگهداری و استفاده از آن می تواند با طول عمرهای متفاوتی انجام وظیفه کند. در صورتی که مایلید به طول عمر دستگاه کامپیوتر خود بیفزایید بد نیست توصیه های زیر را مطالعه کرده و آنها را بکار گیرید: بزرگ ترین دشمن کامپیوتر گرماست که باعث می شود چیپ ها و دیگر اجزای داخلی کامپیوتر گرم شوند و از کارایی آن کاسته شود. قبل از هر چیز باید از جریان هوا در اطراف کامپیوتر خود مطمئن شوید.

اگر کامپیوتر را داخل محفظه ای قرار می دهید، حداقل تا فضای ۱۰ سانتیمتری پشت کیس نباید هیچ مانعی وجود داشته باشد تا جریان هوا برقرار شود. کتاب ها، ورق های کاغذ، جعبه ها و سایر اشیا را روی مانیتور خود قرار ندهید. همیشه به شکاف های بالای مانیتور توجه کافی داشته باشید تا گرمای اضافی به راحتی دفع شود. اگر این گرما دفع نشود گرمای اضافی به قطعات الکترونیکی مانیتور سرایت کرده که نتیجه آن بهم ریختگی رنگ، لرزش تصویر و مشکلات دیگری برای مانیتور است.

حداقل دو بار در سال اقدام به پاک کردن گرد و غبار از سطوح داخلی کامپیوتر کنید. به گرد و غبار همانند یک پتو نگاه کنید که چیپ های کامپیوتر را داغ نگه می دارند، هر چه گرد و خاک بیشتری روی آنها نشسته باشد، بیشتر داغ می شوند. تجمع گرد و خاک فقط به اندازه ای که قابل مشاهده باشد می تواند دمای داخلی چیپ ها را پنج درصد افزایش دهد. این مقدار می تواند سال ها از عمر کامپیوتر شما بکاهد. راحت ترین راه برای نظافت داخل کامپیوتر استفاده از یک جاروبرقی خانگی است. بعد از اینکه با یک مکنده مانند جاروبرقی آن را تمیز کردید، می توانید از هوای فشرده (با فشار کم طوری که به قطعات کامپیوتر صدمه وارد نشود) برای بیرون راندن گرد و غبار باقیمانده استفاده کنید. مطمئن شوید که پره های فن های خنک کننده را کاملاً تمیز کرده اید. فن منبع تغذیه برق و سی پی یو و کیس را تمیز کنید. همانطور که می دانید هارددیسک نیز از اجزای بسیار مهم کامپیوتر محسوب می شود. توجه داشته باشید که هارددیسک به گونه ای طراحی شده است که به صورت افقی نصب شود بنابراین نمی توانید هارد دیسک را به پهلو نصب کنید و از آن انتظار کار بیش از دو سال را داشته باشید. ۹۰ درصد هارددیسک ها که به پهلو در کیس نصب می شوند بعد از دو سال مشکل پیدا می کنند و احتیاج به تعویض دارند. این شیوه نصب باعث فشار وارد شدن به هارد می شود و آن را خراب می کند.

با نصب افقی هارد وزن آن به طور یکنواخت در کل سطح تقسیم می شود و هارد دچار خرابی پیش از موعد نمی شود. معمولاً هارددیسک هایی که روی قطعاتی که تولید گرما می کنند قرار می گیرند یا بین قطعات دیگر ساندویچ شده اند و برای تبادل حرارت و جریان هوا فضای کافی وجود ندارد زودتر دچار مشکل می شوند. در ضمن هارد نسبت به لرزش و تکان های شدید به خصوص در حال کار حساس است پس مراقب هارددیسک خود باشید و کامپیوتر خود را روی میزی قرار دهید که محکم و ثابت است.


ر

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/proper-maintenance-computer.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

 

۵ نکته برای صرفه جویی جوهر پرینتر

 

 


هزینه شارژ نوار کارتریج (جوهر پرینتر) در خانواده هایی که چندنفر از پرینتر استفاده می کنند، اغلب مبلغ زیادی را به خود اختصاص می دهد. این در حالی است که با در نظر گرفتن برخی نکات امکان کاهش این هزینه وجود دارد.

▪ چاپ گرفتن مطالب تنها در مواقع ضرورت: اگرچه این عبارت واضح به نظر می رسد اما واقعیت این است که بسیاری از افراد مدارکی را پرینت می گیرند که تنها یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که امکان ذخیره این مطالب در حافظه رایانه نیز وجود دارد.

استفاده از فونت مناسب: فونت های ضخیم هنگام چاپ جوهر بیشتری را مصرف می کنند، از این رو انتخاب فونت مناسب تأثیر بسزایی در صرفه جویی در جوهر پرینتر دارد.

▪ اندازه فونت: هر چه اندازه انتخابی برای فونت مطلب بزرگ تر باشد، هنگام چاپ جوهر بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاربردهای روزانه استفاده از فونت ۱۰ تا ۱۲ مناسب تر است.

▪ چاپ صفحه وب: توصیه می شود به منظور چاپ صفحه وب ابتدا مطلب مورد نیاز انتخاب شده و سپس در قالب برنامه «word» در حافظه دستگاه ذخیره شود. پس از آن اندازه فونت آن به ۱۰ تا ۱۲ تغییر داده شده و سپس نسبت به چاپ آن اقدام شود.

چاپ صفحات وب با این روش نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف جوهر می شود بلکه صرفه جویی در مصرف کاغذ را نیز به همراه خواهد داشت. علاوه بر این حذف تبلیغات صفحات وب قبل از چاپ نیز از فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

▪ بررسی دوباره: توصیه می شود برای اطمینان از اتمام جوهر کارتریج، قبل از شارژ دوباره و یا تهیه نوار جدید، دهانه کارتریج با یک دستمال مرطوب پاک شود و کارتریج دوباره مورد امتحان قرار بگیرد زیرا برخی مواقع عملکرد نامناسب کارتریج به دلیل گرفتگی حفره های آن اتفاق می افتد.

استفاده از حداکثر جوهر پرینتر تا جایی که دیگر جوهری برای چاپ نداشته باشد نیز روش دیگری است که بسته به میزان مصرف گاهی عمر نوار پرینتر را تا یک هفته افزایش می دهد.

در صورت استفاده از پرینترهای دارای کارتریج های مجزا برای چاپ مطالب به شکل سیاه و سفید و رنگی، چاپ گرفتن مطالب در قالب سیاه و سفید صرفه جویی در مصرف جوهر را همراه خواهد داشت.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شته سازمان های بسیاری به اهمیت رضایت مندی مشتریان خود واقف شده و در یافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است، بنابراین شرکت ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیاز ها و ارزش های مد نظر مشتریان، کا لا و خدمات با ارزشی به آنها ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها وفاداری ایجاد کنند. امروزه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و شرکت ها نباید به رضایتمندی مشتریان دلخوش کنند، آنها باید مطمئن شوند که مشتریانشان، وفادار هستند. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلند مدت و متقابل با گروه های ذینفع، بویژه مشتریان می باشد، به طوری که مشتریان بیشتری حفظ و مشتریان کمتری از دست بدهیم. در این مقاله اثرات استراتژی های معاملاتی و رابطه ای در بازار های صنعتی مورد بررسی قرارگرفته است.انگیزه لازم برای موضوع خاص مدیریت بازاریابی صنعتی ناشی از  اهمیت ادراک مفاهیم استراتژی های ارتباطی و معاملاتی در زمینه بازارهای صنعتی می باشد. هدف یکپارچه سازی تحقیقات مفهومی و تجربی در این حوزه می باشد. همچنین تحقیقاتی در زمینه افکار رایج در مورد بازاریابی رابطه مند و معاملاتی در قلمرو بازارهای صنعتی ارائه می شود که شامل پیدایش بازاریابی رابطه مند، همزیستی بازاریابی رابطه مند و معاملاتی، آینده بازار یابی رابطه مند می باشد. بازاریابی معاملاتی، یک استراتژی تجاری است که بر نقطه فروش معاملات تمرکز می کند و به حداکثرسازی کارایی و حجم فروش های شخصی، بیشتر از توسعه ارتباط با خریدار تاکید دارد. بازاریابی رابطه مند شامل تمامی آن فعالیتهای بازار که به سوی ایجاد، توسعه، حفظ و نگهداری مبادلات رابطه ای موفقیت آمیز هدایت می شود و بر حفظ و نگهداری مشتریان فعلی و ایجاد رابطه بلند مدت و سودآور با آنها تاکید دارد.

واژگان کلیدی

استراتژی بازاریابی –  بازاریابی معاملاتی –  بازاریابی رابطه مند –  معامله –  رابطه –  رضایت مشتری

مقدمه:

استراتژی های بازاریابی

بازاریابی را می توان به دو دسته بازاریابی معاملاتی و بازاریابی رابطه ای طبقه بندی کرد. بازاریابی معاملاتی به عنوان یک نگرش کوتاه مدت که فقط روی معاملات فعلی تمرکز دارد، تعریف شده است. در بازاریابی معاملاتی تمرکز روی فروش و ویژگی های محصول است و خدمت به مشتری، وفاداری و تعهد مشتری اهمیت کمتری دارد و کیفیت تنها با عملیات تولید ارتباط دارد. تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از بازاریابی رابطه ای عبارت است از: بازاریابی رابطه ای، بازاریابی با هدف آگاهانه برای توسعه و اداره روابط بلند مدت و قابل اعتماد با مشتری ها، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان و سایر عوامل موجود در محیط بازاریابی می باشد.

معامله[۱]در برابر رابطه[۲] موضوع مهمی برای تحقیق می باشد . شواهد دو دهه اخیر حاکی از تلاش های تحقیقاتی است که یک ساختار اساسی از ادبیات در حمایت از بازاریابی رابطه مند بوجود آورده است. علاوه بر این، یافته های اخیر بعضی از فرضیات اساسی تئوری بازاریابی رابطه مند را مورد تردید قرار می دهد. در حقیقت، بعضی از محققان پیشنهاد کرده اند که استراتژی های معامله محور ممکن برای شرکتها بیشتر سودمند باشد. این موضوع بیشتر برای بازارهای صنعتی مهم می باشد که اکثریت مشتریان دارای گرایش رابطه ای می باشند. هدف ما کشف اهمیت استراتژی های معاملاتی در برابر رابطه ای در بازارهای صنعتی می باشد. اصول فروشندگی بر پایه ضرورت انجام معامله استوار است یعنی هدف این اصول کمک به بازاریابان برای انجام یک معامله فروش خاص با مشتری می باشد. اما مفهومی پر اهمیت تر وجود دارد که باید معاملات فروشنده با مشتریان را هدایت کند. این مفهوم بازاریابی رابطه مند است. شرکت ها دائما در جستجوی راه هایی هستند که ارتباطشان را با مشتری ارزشمند خود حفظ کنند. (Pillai & Sharma,2003,643).

به هر حال یک برنامه بازاریابی کامل ممکن شامل هر دو بازاریابی معاملاتی و رابطه مند باشد. (۲۰۰۴,۱۴۳ Sigué, &Fruchter)

نیکل کوویلو و دیگران[۳]  بیان می کنند که بازاریابی رابطه مند به عنوان تکمیل کننده بازاریابی معاملاتی به سه ساختار متفاوت: پایگاه داده، تعامل و بازاریابی شبکه ای تقسیم می شود  (Hansen.2008,1156).

بازاریابی معاملاتی

 یک استراتژی تجاری است که بر نقطه فروش معاملات تمرکز می کند و به حداکثرسازی کارایی و حجم فروش های شخصی، بیشتر از توسعه ارتباط با خریدار تاکید دارد.گرایش معاملاتی بر اساس چهار عامل سنتی بازاریابی چهار پی(۴P’s) عبارتند از:

  • محصولات[۴] : ایجاد محصولاتی که نیاز های مشتریان را برآورده سازند.
  • قیمت[۵] : قیمت گذاری به طریقی که سودآور باشد و در عین حال، مشتریان را به خود جذب کند.
  • توزیع[۶] : ایجاد  یک کانال توزیع کارآمد برای محصولات.
  • ارتقاء [۷] : ایجاد یک تصویر ذهنی واضح از محصولات،که آنها را برای مشتریان جذاب سازد.

در بازاریابی معاملاتی بیشتر توجه به فروش و سودآوری از طریق حجم فروش می باشد و ارتباطات کوتاه مدت است، نسبت به مشتری تعهد کمتری وجود دارد و به خدمات به مشتری کمتر تاکید می شود (Fruchter &Sigué,۲۰۰۵,۱۹).

بازاریابی رابطه مند

مفهوم بازاریابی رابطه مند در ادبیات از دهه ۱۹۸۰ ظهور پیدا کرد. بازار یابی رابطه مند از طریق گوناگون توسط بسیاری از پژوهشگران تعریف شده است. یک تعریف جامع از مورگان و هانت در سال ۱۹۹۴ بیان شده عبارت است از :

«تمامی آن فعالیتهای بازار  که به سوی ایجاد، توسعه، حفظ و نگهداری مبادلات رابطه ای موفقیت آمیز هدایت می شود.»

موضوع مورد اهمیت در توسعه ارتباطات، سطح تعهدی است که یک شریک تجاری نسبت به آن ارتباط دارد. سطح تعهد، قدرت ارتباط و قصد شرکاء برای حفظ ارتباط را مشخص می کند. مورگان و هانت (۱۹۹۴) بیان کردند که بین تعهد ارتباطی و احتمال انحلال ارتباط همبستگی قوی منفی وجود دارد.

بررسی مجدد استراتژی های یازاریابی

در پژوهشی که توسط روکان و هاگلند[۸]  انجام شد مشخص شد که مبادله ارتباطی[۹]  بر ملاحظات قدرت و کارایی وابسته است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر قدرت و کارایی بر مبادله ارتباطی بین زنجیره های داوطلبانه خرده فروش ها و فروشند گان می باشد. مبادله ارتباطی بین زنجیره خرده فروش و فروشنده وابسته به:

۱-     توانایی زنجیره خرده فروش برای بدست آوردن همکاری لازم و محدود کردن احتکار در سیستم زنجیره می باشد.

۲-     ایجاد یک ساختار وابسته متقارن که موجب توسعه اعتماد و تعهد بلند مدت می شود.

مورد اول مربوط به کارایی و مورد دوم مربوط به جنبه های قدرت می باشد. فرضیه ها بر روی نمونه ای از ارتباطات بین زنجیره های داوطلبانه خرده فروشی و تامین کنندگان آنها در نوروی[۱۰] می باشد. نتایج مشخص می کند که احتکار در زنجیره، تعداد اعضای زنجیره و بی تفاوتی نسبت به موقعیت بازار، اثری نامطلوب بر مبادلات ارتباطی دارد.

موضوع مبادلات ارتباطی و ارتباطات بلند مدت فواید فزاینده ای در بازاریابی، هم در پژوهش و هم در عملکرد دریافت کرده است. ارتباطات به عنوان یکی از مهمترین منابع برای توسعه مزیت رقابتی در نظر گرفته شده است.

جدول۱- نمایش مبالات گسسته و ارتباطی

ابعاد

مبادله گسسته

مبادله ارتباطی

تمرکز

معامله شخصی

مبادلات ارتباطی در حال پیشرفت

همکاری و انسجام

چانه زنی و خود محوری در معامله – اقدام قانونی

اعتماد و مکانیزم های اجتماعی مرتبط

تقابل دو طرفه

نتایج مثبت  برای هر دو طرف معامله

نتایج مثبت از ارتباط مباد له ای در طول زمان

انعطاف پذیری

با استفاده بالقوه از بیرون

بوسیله مذاکرات مجدد و استفاده از کلام

نقش یکپارچگی/ پیچیدگی

بخش های عملکردی تعریف شده و مجزا

نقش های بدون مرز، هر گروه مسئولیت عملکرد گروه دیگر را برعهده می گیرد

محدودیت قدرت

حقوق افراد محدود به قانون است

افراد داوطلبانه استفاده از قدرت را محدود می کنند

راه حل های تعارض

فرآیند رسمی و قانونی، خارجی

فرآیند غیر رسمی و داخلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Source: Rokkan & Haugland, 2002(Developing relational exchange)

وسودوان و دیگران[۱۱]  در زمینه بازاریابی رابطه مند، رفتار گزینشی[۱۲] (انتخاب فروشنده) در ارتباطات خریدار – فروشنده را مورد مطالعه قرار داده اند. آنها درباره هزینه های گزینشی ناشی از نتایج ارتباطی مطلوب برای هر دو گروه بحث کرده اند. ادبیات موجود در این زمینه بر این دلالت می کند که اداره هزینه های گزینشی مشتری، موجب حفظ و نگهداری بهتر مشتری و ایجاد فایده برای شرکت تامین کننده می شود. مورگان و هانت[۱۳] (۱۹۹۴) استدلال می کنند که اعمال رضایت به عنوان یک مقدمه ای برای تعهد می باشد و تعهد بر قصد خرید مجدد مشتریان تاثیر می گذارد. این یک حقیقت مسلم است که رضایت تاثیر مهمی بر قصد خرید مجدد مشتریان دارد. برن هم و دیگران[۱۴] (۲۰۰۳)در مطالعاتشان مشاهده کردند که رضایت موجب تعهد در ارتباطات  تجاری می شود. آنها همچنین دریافتند که در بعضی از حا لات حتی اگر یک مشتری از یک ارتباط رضایت بالایی نداشته باشد، اما به سمت تامین کننده دیگر نمی رود.این معمولا زمانی اتفاق می افتد که هزینه های تغییر تامین کننده برای مشتریان بسیار بالا می باشد. از این رو اگر شرکت توانایی اداره هزینه های گزینشی مشتری را داشته باشد، می تواند همچنان مشتری خود را حفظ کند، حتی اگر امکان کم شدن رضایت وجود داشته باشد (Vasudevan et al., 2006, 343).

هزینه های گزینشی به عنوان حجم اضافی هزینه های مورد نیاز برای خاتمه ارتباط جاری و شروع ارتباط با یک تامین کننده جدید می باشد. تعهد ساختاری اساسی را در ادبیات مبادلات اجتماعی و بازاریابی رابطه مند دارا می باشد . تل فسن[۱] (۲۰۰۱) بیان می کند که تعهد نمایانگر ادراک خریدار از ارتباط با یک تامین کننده خاص می باشد که ارزش سرمایه گذاری در تلاشهای ویژه جهت حفظ و نگهداری این ارتباط بطور نا محدود را شامل می شود. شرما و پترسون[۲] (۲۰۰۰) رضایت را به عنوان ارزیابی رفتار پس از خرید، از خدمات همرا با تجربه مصرف تعریف کرده اند. رضایت در ادبیات ارتباطات به عنوان وضعیت موثر مثبت  ناشی از ارزیابی تمامی جنبه های کار شرکت در ارتباط با دیگر شرگت ها می باشد.

ظهور بازاریابی رابطه مند در خدمات و بازاریابی صنعتی

بعد از  ظهور اقصاد خدماتی، بیشتر کشورهای پیشرفته در حال ورود  به اقتصاد جدید اطلاعاتی می باشند. بعضی از نویسندگان بیان می کنند که افزایش رقابت شرکت ها را وادار می کند که بیشتر به فکر نگهداری مشتری تا یافتن مشتریان جدید باشند. به هر حال ایجاد وفاداری در میان مشتریان قدیمی یکی از اهداف بازاریابی رابطه مند می باشد. شث و دیگران بیان می کنند که گرایش قوی رفتار مشتری گرا، دیدگاه غالب امروز  بازاریابی استراتژیک می باشد که بر مزایای رقابتی تاکید دارد.آنها همچنین بعضی از تلاش های ابتدایی در شکل گیری تئوری بازاریابی را بررسی می کنند. بیشتر آنها بر این عقیده بودند که بازاریابی به عنوان فرآیندی مبادلاتی میان مصرف کننده و تامین کننده می باشد و چهار متغییر اصلی را در ماهیت ارتباط میان گرو هها بیان کردند و این متغییر ها را متغییرهای ارتباطی  نامیدند. یا آمیخته بازایابی برای تعاملات یا دیدگاه های بازاریا بی رابطه مند(۴P’s) گرونروس در سال ۱۹۹۴بیان می کند که چهار پی بسیار محدود می باشد، او پیشنهاد می کند که گرایش بازاریابی رابطه مند خصوصا جهت بازاریابی خدمات و صنعتی  نیازمند دیدگاه بلند مدت می باشد. در تعاریف از  بازاریابی رابطه مند اغلب به عنوان معیاری مرکزی مانند عواملی چون مدت و نزدیکی ارتباط ، تعداد شرکاء (گروههای شرکت کننده) و حیطه عمل فرآیندها در گیر در همکاری استفاده می شود.(Aijo, 1996,16)

شکل۳- ابعاد تعریفی از بازاریابی رابطه مند

عمق و  مدت ارتباط

تمرکز با لا و مستمر

بازاریابی رابطه مند

بازاریابی شبکه ای و رابطه مند

تمرکز پایین و گسسته

بازاریابی معاملاتی

معاملات  شبکه ای

 

شرکاء و فرآیند های  محدود

شرکاء  و فرآیند های گسترده

تعداد شرکاء و محدوده فرآیندها

Source: Aijo, 1996,(The theoretical and philosophical underpinnings of relationship marketing)

یک مطالعه تجربی از ارتباطات تجاری بانکداری در فرانسه ارائه می شودکه نشان می دهد علی رغم  تاکیدات اخیر بر فناوری جدید، پرسنل ارتباطی همچنان برای موفقیت خدمات حر فه ای در بازارهای تجاری مهم باقی مانده اند. هنگامیکه مدیران حسابداری تغییر می کنند، مشتریان صنعتی احساس می کنند که ارتباطشان شان با بانک ها ضعیفتر شده است و آنها این قضاوت را می کنند که بانک کمتر به مشتری اهمیت می دهند. اهمیت بیشتر برای قابلیت سوددهی آینده بانک یافتن این نکته می باشد که تغییر مدیران حسابداری ارتباط منفی با اثر بخشی خارجی بانک دارد مانند: اندازه گیری رضایت و کیفیت خدمات  از دیدگاه مشتری، قصد مراجعه مجدد و اشتیاق آنها به توصیه بانک به دیگران . همچنین مشتریان صنعتی کسانی که  که مدیران حسابداری بانک خود را تغییر یافته می یابند، اشتیاق بیشتری برای تغییر بانک خود دارند . علاوه برآن ، دراین مطالعه مشاهده می شود که تناقضی بین روش بانکی فروش های معاملاتی و دیدگاه ارتباطی مشتریان صنعتی وجود دارد. بانکهای تجارتی تمایل به تخمین زدن هر دو روش دارند، درجه ای که آنها مشتری محور هستند و فوایدی که از تکنولوژی جدید به عنوان جایگزین تعاملات انسانی با مشتریان تجاریشان بدست می آوردند

(Paulin et al, 2000,453).

تحقیق دیگری توسط فینک و دیگران[۳]  انجام شد که هدف از این تحقیق درک عوامل مرتبط با افزایش خرید های مشتری از  تامین کننده در طی مراحل مختلف ارتباط خریدار –  فروشنده می باشد. یک بررسی  بر روی ۳۷۲ نمونه از مشاغل صنعت کاغذ انجام شد، جهت بررسی اینکه چطور نتایج عملکرد مشتری، کیفیت تامین کننده، عملکرد تحویل، روش های ارتباطی موجود و دید گاههای مشتری از شرایط محیطی نامطمئن موجب تغییر در خرید های فزاینده مشتری در طی زمان می شود. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که متغییر هایی که بر افزایش خرید های مشتری تاثیر می گذارند، در طی دوره ارتباط خریدار- فروشنده تغییر می کند. همچنین مشخص شد که چطور متغییر هایی که بر افزایش خرید های مشتری از فروشنده اثر می گذارند با متغییر هایی که منجر به افزایش تعهد مشتری به فروشنده در طی زمان می شود، متفاوت است(Fink, et al, 2008,529).یکی از مهم ترین اهداف فروش و بازاریابی افزایش خرید های مشتری می باشد این پژوهش با تمرکز بر متغییر هایی که مرتبط با افزایش خرید های مشتری می باشد و اینکه چطور این عوامل اثرشان را در طی دوره ارتباط خریدار –  فروشنده تغییر می دهند، ایجاد ارزش می کند. تحقیق هیده و جان[۴]  (۱۹۹۰) ارتباطات بین تولید کنندگان الکترونیکی و مشتریان پایین دست را بررسی می کند، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی، یک ارتباط مثبت بین انتظارات پیوسته مشتری و اقدامات مشترک خریدار –  فروشنده و دارایی های ویژه معاملاتی، دریافتند.آنان همچنین یک ارتباط منفی بین اقدامات مشترک و شرایط غیر قابل پیش بینی تکنولوژی  را تشخیص دادند.

کلارو[۵] تحقیقی که در سال ٢٠٠۴ انجام داد با عنوان  «استراتژی های بازاریابی رابطه مند : زمانیکه خریدار و فروشنده استراتژی های مختلفی را برای عملکرد بهتر دنبال می کند.» یافته‌های تحقیق یک چهار چوب نظری برای درک موفقیت بلند مدت در ارتباطات فراهم آورد. چهار چوبی از اطلاعات ۶۷ تاجر توزیع کننده (خریدار) و۱۷۴ عرضه کننده در صنعت گل وگیاه گلدانی درهلند، آزمایش شد. در حالیکه بیشترین توزیع کنندگان موفق تمایل به اتخاذ استرتژی های سخت برای سرمایه گذاریهای ویژه معاملاتی و شراکت داشتند، عرضه کنندگان موفق متمایل به اتخاذ روش های اجتماعی ملایم تر با تاکید بر اعتماد و انعطاف پذیری در ارتباطات بودند.

پیلای و شرما[۶] در سال   ۲۰۰۳ مقاله ای تحت عنوان «در روابط کامل چرا گرایش ارتباطی تبدیل به گرایش معاملاتی می شود؟» مشخص کرده اند که  یکی از فرضیات اصولی بازاریابی رابطه مند این است که طول این ارتباط با جهت گیری ارتباطی شرکاء افزایش می یابد. به هر حال اخیرا محققین پیشنهاد داده اند که مزیت های بازاریابی رابطه مند در شمار زیادی از صنایع آشکار نیست. در این مقاله به بررسی این نتایج متناقض پرداخته می شود. در اینجا سابقه ارتباطات کامل مدل سازی می شود که منجر به جهت گیری ارتباطی در برابر معاملاتی می شود. اغلب ارتباطات خریدار –  فروشنده از منحنی S شکل بین طول ارتباط شرکاء و جهت گیری ارتباطی خریدار تبعیت می کنند. به هر حال برای ارتباطات خریدار- فروشنده پیشنهاد می شودکه یک منحنی U شکل معکوس بین جهت گیری ارتباطی و طول ارتباط وجود دارد . سپس  در این مقاله عواملی که بر  گرایش رابطه ای در برابر معاملاتی اثر می گذارد، مورد بررسی قرار می گیرد. این عوامل عبارتند از دارایی های ارتباطی فروشنده، سرمایه گذاری ویژه معاملاتی توسط خریدار، کیفیت فروشندگان دیگر، افزایش سطح دانش از فروشنده، عدم نوآوری، عدم رضایت، پیوندهای شخصی/ اجتماعی و تغییرات محیطی. دارایی های ارتباطی فروشنده می تواند بر تمایل ارتباطی خریدار تاثیر بگذارد.این سرمایه گذاری های ویژه معاملاتی توسط فروشنده انجام می شود یکی از عوامل اصلی انتخاب شرکاء تجاری می باشد. سرمایه گذاری های خاص معاملاتی توسط خریدار، سبب ایجاد ارتباطات بلند مدت می شود . چنین سرمایه گذاری هایی مبادلات ارتباطی را توسعه و تعهد بین شرکاء را افزایش می دهد

(Lohtia & Krapfel,1994,7). سطوح بالاتر سرمایه گذاری های خاص معاملاتی منجر به افزایش هزینه های جایگزینی یک شریک مبادله ای می شود. افراد از لحاظ اصولی تا حدی متعهد به ارتباط با یک فروشنده می باشندکه فروشندگان دیگر، بطور منطقی جذابیت خاصی نداشته باشند. زمانی که فروشندگان جایگزین محدودند و یا امکان مقایسه آنها کم می باشد، خریدار کمتر تمایل به ترک ارتباط خواهد داشت. در زمینه ارتباط کامل، مدیران دانشی عمیق نسبت به تاکتیک های متقاعدسازی یک فروشنده خاص  پیدا می کنند. در این مرحله خریداران دانش کافی برای تشخیص زمانی که فروشنده در حال بدست آوردن مزیت است، را دارا می باشند.همچنین در روابط کامل، بعضی خریداران تدریجا درمی یابند که فروشندگان از اعتماد بین دو گروه سود می برند و فرصت طلبانه عمل  می کنند. بنابراین شرکاء از استراتژی های مقابله ای برای شریک خاصی استفاده می کنند، چیزی که موجب کاهش اعتماد و ضعیف شدن روابط و تمایل به گرایش معاملاتی می شود. توسعه طول ارتباط باعث می شود که بعضی از خریداران باور کنند که فروشنده برای آنها هیچ گونه نوآوری ایجاد نمی کند.بدین معنی که ارتباط تازگی خود را از دست می دهد. علاوه براین، خریداران معتقدند که فروشنده توانایی اش  را برای تحقق و اثبات خود از دست داده است. عدم رضایت  مهمترین عامل نابودی ارتباط می باشد. این یک نتیجه طبیعی از این حقیقت است که سطوح بالاتر رضایت سبب تعهد بیشتر می شود برعکس عدم رضایت منجر به تغییر رفتار مشتری می شود. بسیاری از ارتباطات از طریق پیوندهای قوی اجتماعی و شخصی میان خریدار و کارکنان فروشنده حمایت می شوند. این پیوندها ارتباطات را دائمی و در زمان های بحرانی آنها را مدیریت می کند. ارتباطات قوی شخصی منجر به ایجاد عوامل نگهدارنده ارتباط مانند اعتماد و تعهد می شود.بنابراین جابجایی کارکنان کلیدی بر این ارتباطات تاثیر می گذارد. پالین و فرگسون [۷]در سال ۲۰۰۰ یک مطالعه تجربی بر ارتباطات بانکداری تجاری در فرانسه انجام دادند، مشخص شد که علی رغم تاکیدات اخیر در بکارگیری فناوری جدید، کارکنان ارتباطی همچنان برای تداوم موفقیت خدمات حرفه ای در بازار های صنعتی مهم باقی مانده اند.

 تغییرات در محیط اقتصادی، رقابتی و قانونی جهت گیری ارتباطی شرکت را تغییر می دهد.تغییرات بیشتر محیطی، سبب تغییراتی در عملکرد بازاریابی رابطه مند می شود. دلیل اصلی این است که تغییرات در محیط، خالق بازارهای جدیدی  هستند که ارتباطات موجود  نمی تواند در آن دوام بیاورند(Sharma,2006,144).

بررسی استراتژی های بازاریابی و فروش

کیم[۸] سال ۲۰۰۷در مقاله ای با موضوع «رفتارهای ارتباطی در روابط کانال های بازاریابی» فرآیندی که از طریق رفتارهای ارتباطیبر هزینه های معاملاتی اثر دارد را آزمایش کرد. سپس فرضیه هایی را در رابطه بین رفتارهای ارتباطی و هزینه های معاملاتی از دیدگاه توزیع کننده بیان کرد. رفتار های ارتباطی یک توزیع کننده تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی مختلفی را بر روی هزینه های معاملاتی اش دارد. فرضیات پیشنهاد شده بر ارتباطات بین توزیع کننده – تامین کننده از طریق داده های گرد آوری شده از بررسی های ملی از توزیع کنندگان صنعتی، مورد آزمایش قرار گرفت. فرضیات دوگانه اثرات مختلف رفتارهای ارتباطی بر هزینه های معاملاتی توزیع کننده، قسمتی از حمایتهای تجربی را دریافت کرد.

فروچتر و سیگو[۹]  نشان می دهند که رابطه متغییر های بازاریابی معاملاتی و رابطه مند در مبادلات ارتباطی در ادبیات  بازاریابی کاملا به اثبات رسیده است. اگرچه دانش درباره اثر نسبی و ترکیب بهینه آنها در طول زمان بسیار پراکنده است. یک مدل تحلیلی برای کمک  به تعیین قواعد تصمیم گیری بهینه در مورد تلاش های بازاریابی معاملاتی و رابطه مند پیشنهاد شده است. بعضی از نتایج آن عبارت است از:

الف- چنانچه فروشنده از تعامل بین تلاش های بازاریابی معاملاتی و تعهد خریدار سود برد، بنابراین قوانین تصمیم گیری بهینه فروشنده در طی زمان تغییر می کند و وا بسته به سطح تعهد شریک تجاری او می باشد.

ب- در غیر اینصورت، قواعد  تصمیم گیری بهینه فروشنده برای هر دو نوع بازاریابی در طول زمان ثابت است.

ج- فروشنده در ابتدا مبادله ارتباطی می بایست منابع بیشتری را به بازاریابی ارتباطی و پس از مدتی منابع بیشتر را به بازاریابی معاملاتی اختصاص دهد.

در این تحقیق براساس فرضیه های قبلی، مشکل اصلی در تجارت امروز این نمی باشد که کدام شیوه بازازیابی را انتخاب کنیم، بلکه به این موضوع اشاره می کند که چطور بازاریابی رابطه مند و معاملاتی را باهم ترکیب کنیم  تا به اثربخشی بازاریابی بهبود بخشیم.

بحث درباره ویژگی ها و مزیت های نسبی معامله در مقایسه با رابطه، دیدگاه های بازاریابی از زمانی که اصطلاح «بازاریابی رابطه ای» توسط بری[۱۰] در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، همچنان ادامه دارد. مولفانی مانند وبستر[۱۱] و گرونروس[۱۲] این بحث را بوسیله ایجاد یک پیوستار خلاصه کردند که از یک طرف به معاملات و بازاریابی معاملاتی و از طرف دیگر به انواع مختلف ارتباطات بلندمدت یا بازاریابی رابطه مند ختم می شود. روش های بازاریابی ارتباطی و معاملاتی به عنوان روش های جایگزین یکدیگر شناخته شده اند اما شواهد اخیر حاکی از این امر است که آنها ممکن است همزمان با هم به کار روند. اگر شرکتها در یک جامعه با ارتباطات گسترده مانند چین فعالیت کنند، در آنجا رفتار معاملاتی نیز مشاهده می شود. این دو روش می بایست با یکدیگر سازگار باشند. موضوع مورد بحث این است که ارزش های چینی که موجب ترقی عملکردهای تجاری می شود، با هر دو دیدگاه معاملاتی و ارتباطی سازگار می باشد. به هر حال شواهد اخیر نشان می دهد که این دو دیدگاه قطب های مخالف یکدیگر نمی باشند .(Styles & Ambler, 2003,633)

بازاریابان صنعتی بطور فزاینده ای بر روی استراتژی های بلند مدت حفظ و نگهداری مشتریان اصلی شان با بکارگیری روشهای بازاریابی رابطه مند تمرکز کرده اند. ملاحظات دقیق و ارزیابی شکایات مشتریان امری حیاتی برای رضایت مشتری می باشد.

اگرچه مقالات زیادی در مورد اندازه گیری و عوامل تعیین کننده رضایت وجود دارد اما فقط تعدادی از محققان در مورد رفتار شکایت صنعتی تحقیق کرده اند. بازاریابان صنعتی باید فرآیند شکایت را درک کرده و بطور مناسبی در جهت افزایش ارتباطات بلند مدت با مشتری به آن پاسخ دهند. آنها نیاز به توسعه سیاستها و روش های مناسب برای پاسخگویی به شکایات خریدار جهت کاهش این احتمال که خریداران صنعتی به طرف دیگر بازاریابان گرایش پیدا کنند، را دارند.همچنین درگیری در پاسخگویی به شکایات ممکن است به شهرت آنان صدمه بزند.رسیدگی به شکایات  از طرف فروشنده، فرصتی را جهت حل مشکلات خریداران ایجاد می کند که نتیجه آن وفاداری مشتری  و حفظ شهرت شرکت می باشد. در نتیجه او می تواند ارتبا طات بلند مدت را مشتری تقویت کند و موجب توسعه رشد آتی آن شود (Hansen,1997,134).

در پژوهشی که توسط وستی[۱۳] و دیگران انجام شد از یک مدل اصلی در روابط بین خریدار – فروشنده استفاده می شود که هدف از آن شناسایی انواع ارتباطات در صنعت خودرو سازی ترکیه می باشد و بررسی اینکه چطور این ارتباطات از طریق متغییر های اجتماعی، مدیریتی و زمینه ای متفاوت خواهد بود.اطلاعات پرسشنامه از ۵۱ خریدار در زمینه شرکتهای خودرو سازی و ۷۲  شرکتهای تامین کننده جمع آوری شد. سه نوع ارتباط در اینجا شناسایی شد: تامین کننده درگیر، مبادله بازاری و شراکت استراتژیک. مهمترین تفاوت مشاهده شده از لحاظ زمینه ای ( محصول و مشخصات تامین کننده)، مدیریتی ( تبادل اطلاعات و همکاری) و متغییرهای جو اجتماعی(ادراک متقابل، پرداخت برابر و رضایت) می باشد. خریداران ترکی از لحاظ استراتژیکی تامین کنندگان خود را بر اساس محصول و مشخصات تامین کننده تقسیم می کنند در حالیکه گروه های تامین کننده از طریق متغییرهای جو اجتماعی، ایجاد تمایز می کنند. در این پژوهش از اطلاعات دو گروه استفاده شده است و مقایسه ارتباطات خریدار –  فروشنده در یک بازار نوظهور با، بازارهای توسعه یافته و اثرات تکامل تاریخی صنعت را بر ارتباطات خریدار –  فروشنده در حال حاضر مشخص می کند.

در پژوهشی که توسط جارما[۱۴] انجام شد، مشخص شد که تحقیقات تجربی در مورد عملکرد صاردات اثر بسیاری از متغییر ها را بر عملکرد صادرات مورد بررسی قرارداده است. بطور کلی در این پژوهش مشخص می شود که عملکرد صادرات بوسیله نیرو های داخلی و خارجی و استراتژی های بازاریابی متاثر می شود.در اینجا اثر روش های بازاریابی (رابطه مند در برابر معاملاتی) برعملکرد صادرات بررسی می شود. پژوهشگر در پی پاسخ به این موضوع می باشد که آیا بازاریابی رابطه مند در برابر بازاریابی معاملاتی به عملکرد بالاتر صادرات کمک می کند. مدل پیشنهاد شده بر روی ۲۴۶ نمونه از صادر کنندگان تولید کننده در کلمبیا آزمایش شد. این چارچوب بر روی دو مدل مختلف با استفاده از مقیاس های مختلف برای عملکرد صادرات به عنوان متغییر وابسته امتحان شد. مدل اول حجم صادرات (نسبت صادرات به فروش کل) و مدل دوم سطح موفقیت ادراک شده را  بکار  برد. نتایج نشان داد که متغییر هایی مانند «مشاهدات شخصی»  و «حفظ و نگهداری مشتریان» اثری مثبت بر عملکرد صادرات برای دو مدل را شامل   می شود. «طرز عمل مشتری» ارتباط نسبتا منفی بر حجم صادرات در مدل یک داشت و متغییر «قدر دانی از مشتریان»  تاثیری مثبت بر سطح موفقیت صادرات در مدل دو داشت. این پژوهش ادبیات موجود در یافته هایش را از اهمیت ارتباط بین « مدیریت تعهد » و عملکرد صادرات اثبات می کند. علی رغم فرضیه بیان شده ، تکنولوژی اثر منفی مستقیمی بر حجم صادرات دارد و همچنین در مدل دو،  اندازه ارتباط اثری منفی بر سطح ادراک شده از موفقیت دارد.

آینده بازاریابی رابطه مند در آینده

اینطور فرض  می شود که حرکت نزدیک تر به  سمت  مشتری  همجنان ادامه می یابد. دو روند  مشخص وجود  دارد که  موجب یکپارچگی کامل مشتریان در طراحی و فرآیند تولید می شود که«بازاریابی مجازی» و «همکاری مجازی» نامیده می شود. خصوصی سازی انیوه و خصوصی سازی فردی نمونه هایی از مرحله بعدی بلوغ  بازاریابی رابطه مند می باشد. به هر حال تکاملی افقی بوسیله انقلاب اطلاعاتی ایجاد می شود که همکاری و بازاریابی مجازی نامیده می شود. انقلاب اطلاعاتی تجارت ها و مشتریانشان را از محدودیت های زمانی و مکانی رها می کند. لازم به ذکر است که بازاریابی مجازی نیازمند ارتباطات نزدیک، دایمی،  فوری،  دسترسی بین خریدار و فروشنده و عاری از محدودیت مکانی می باشد و مطمئنا این بازاریابی توافق کامل با اصول بازاریابی رابطه مند دارد .(Aijo, 1996,16)

نتیجه گیری

استراتژی های بازاریابی شامل بازاریابی معاملاتی و بازاریابی رابطه مند می باشد. یک معامله گونه ای از داد و ستد فایده، بین دو طرف یا بیشتر می باشد. بازاریابی معاملاتی بر نقطه فروش معاملات تمرکز می کند و به حداکثرسازی کارایی و حجم فروش های شخصی، بیشتر از توسعه ارتباط با خریدار تاکید دارد. بازاریابی معامله خود بخشی از ایده بزرگتری به نام بازاریابی رابطه است. بازاریابی رابطه مند، ایجاد رابطه رضایت بخش بلند مدت با طرف های اصلی شرکت به منظور حفظ رجحان و تداوم فعالیتهای اقتصادی آنها با شرکت است. بازاریابی رابطه مند منجر به ایجاد پیوندهای اقتصادی، فنی و اجتماعی موثری می شود. همچنین هزینه و زمان انجام معاملات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. از طریق آن می توان رضایت مشتریان اصلی خود را کسب کنیم، یعنی بازاریابی رابطه مند تمام اقداماتی است که شرکت ها برای آگاهی و ارائه خدمات بهتر به تک تک مشتریان با ارزش خود می دهد. یک شرکت نباید به دنبال تامین رضایت همه مشتریان باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازاریابی معاملاتی و رابط مند قطب های مخالف یکدیگر نمی باشند، شواهد اخیر حاکی از این امر است که آنها ممکن است همزمان با هم بکار روند. شرکت های نیازمند بکارگیری هر دوی آنها می باشند. موضوع مورد بحث این است که چطور بازاریابی رابطه مند و معاملاتی را باهم ترکیب کنیم  تا به اثربخشی بازاریابی، بهبود بخشیم.

Reference

۱- Aijo, Toivo S.,(1996),  «The theoretical and philosophical underpinnings of relationship marketing», European Journal of Marketing, Vol. 30 No. 2, pp. 8-18.

۲٫ Claro, D., P., Claro, P. B, Zylbersztajn, D., (2005), «Relationship marketing strategies: When buyer and  supplier follow different strategies to achieve performance», Brazilian Administration Review, 2, pp.17-34.

۳- Fink, Robert C. , James,  William L. , Hatten, Kenneth J. &  Bakstran ,Lynn ,(2008),«Supplier strategies to increase customer purchases over the duration of customer-supplier relationships », Journal of Business & Industrial Marketing ,Vol.23,No.8,pp. 529–۵۴۳٫

۴- Fruchter, G. E. & Sigué, S. P.,(2004), « Managing Relational Exchanges», Journal of Service Research, Vol. 7, No. 2, pp. 142-154.

۵- Fruchter, G., E., Sigué,S. P.(2005), « Transactions vs. Relationships: What should the company emphasize? », Journal of Service Research, Vol. 8, pp.18-36.

۶- Hansen, Scott W., (1997), «Power as a predictor of industrial complaining styles in a buyer/seller relationship: the buyer’s perspective«, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 12, No. 2, pp. 134-148.

۷- Hansen, Sofie, (2008), «Commentary the global diffusion of relationship marketing», European Journal of Marketing, Vol. 42 No. 11/12, pp. 1156-1161.

۸-Heide & John, (1990), «Alliances in industrial purchasing: The determinants of joint action in buyer-

supplier relationships», Journal of Marketing Research, Vol. 27, No. 1, pp. 24-36.

۹- Hocutt, Mary Ann, (1998), «Relationship dissolution model: antecedents of relationship commitment and the likelihood of dissolving a relationship», International Journal of Service Industry Management, Vol. 9 No. 2, pp. 189-200.

۱۰- Jarema, Susan T,« The influence of a relational versus a transactional marketing approach on export performance», thesis for the degree of master (M.A) in the faculty of business administration, Simon Fraser University, Dec, 1996.

۱۱٫ Kim, Stephen, K. (2007), «Relational behaviors in marketing channel relationships: Transaction cost     implications», Journal of Business Research, Vol.60, pp.  ۱۱۲۵-۱۱۳۴٫

۱۲- Lohtia,R & Krapfel,R,(1994), « The Impact of Transaction specific Investments on Buyer-Seller Relationships», Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 9 No. 1, pp. 6-16.

۱۳-Morgan, R. M. & Hunt S.D., (1994), « The commitment-trust theory of Relational Marketing», Journal of Marketing, Vol. 58, pp.20-38.

۱۴- Paulin, Michele & Ferguson Ronald J. and Payaud, Marielle,(2000), «Business effectiveness and professional service personnel Relational or transactional managers? » European Journal of Marketing, Vol. 34, No. 3/4, pp. 453-471.

۱۵٫ Pillai, K.G., Sharma, A. (2003a), « Mature relationships: Why does relational orientation turn into transaction orientation? », Industrial Marketing Management, Vol. 32, pp. 643–۶۵۱٫

۱۶٫ Pillai, K.G., Sharma, A., (2003b), «The impact of transactional and relational strategies in business   markets: An agenda for inquiry» Industrial Marketing Management, Vol. 32, pp. 623–۶۲۶٫

۱۷- Rokkan, Aksel I. & Haugland, Svan A., (2002), «Developing relational exchange, effectiveness & power», European Journal of Marketing, Vol.36, No. 1/2, pp.211-230.

۱۸- Sharma, Arun, (2006),«Success factors in key accounts», Journal of Business & Industrial Marketing, Vol.21,   No. 3, 2006, pp.141–۱۵۰٫

۱۹- Sharma, Neeru & Patterson, Paul G. ,(2000) « Switching costs, alternative attractiveness and experience as moderators of relationship commitment in professional, consumer services», International Journal of  Service Industry Management, Vol. 11 No. 5, pp. 470-490.

۲۰- Styles, Chris & Ambler, Tim, (2003), «The coexistence of transaction and relational marketing: Insights from the Chinese business context», Industrial Marketing Management, Vol.32, 2003, pp. 633– ۶۴۲٫

۲۱- Vasudevan, Hari, Gaur, Sanjaya S., Shinde, Rajesh Kumar,(2006), «Relational switching costs, satisfaction and commitment», Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 18 No. 4, pp. 342-353.

۲۲- Wasti, S. Nazli, & Kozan, M. Kamil & Kuman, Ayca, (2006), «Buyer-supplier relationships in the Turkish automotive industry », International Journal of Operations & Production Management, Vol. 26 No. 9, pp. 947-970.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،  ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸  3980930031

به تازگی مشخص شد که تیم Microsoft Design پیشتر شروع به طراحی برای بیش از ۱۰۰ اپ ویندوز کرده که ساختار جدیدی را می توان مشاهده کرد. این تیم در نظر دارد با طراحی جذاب آیکون اپ های موردنظر، چهره زیباتری را به محیط دسکتاپ ویندوز ببخشد.

مایکروسافت و طراحی جدید برای لوگو ویندوز

به گزارش الف، در حالی که طبق بروزرسانی های اخیر تنها برخی برنامه ها از جمله Word ، Excel و PowerPoint تغییر طراحی آیکون پیدا کردند، گویی قرار است بزودی اپ های بیشتری با تغییر طراحی آیکون رو به رو شوند و تجربه کاربری بهتری را برای افراد رقم زنند. 

اخیرا تصویری به بیرون درز کرد که نشان می دهد، بزودی مایکروسافت لوگو ویندوز را هم تغییر خواهد داد. طی دهه های گذشته و انتشار نسخه های مختلف ویندوز، مایکروسافت سعی کرد طراحی جدیدی برای آیکون سیستم عامل محبوب خود در نظر گیرد.

چهره جدید برای آیکون ویندوز 10

حال طبق تصویر ویندوز قرار است بزودی طراحی آیکون جدیدی پیدا کند که بیشتر از رنگ آبی روشن در آن به کار گرفته شد. آخرین بار در سال 2015 بود که ویندوز 10 با لوگو جدید منتشر شد و در این بین با گذشت 5 سال وقت آن رسیده تا طرح دیگری برای آیکون ویندوز 10 مشاهده کنیم.  وجود سایه هایی روی لوگو نشان از الگوبرداری مایکروسافت در طراحی از لوگو Windows 3.0 سال 1990 است. 

مشخص نیست آیا لوگو جدید بدان معناست که بزودی باید شاهد نسخه جدید ویندوز باشیم یا خیر. شاید مایکروسافت می خواهد برای ویندوز 10 ایکس که برای دستگاه هایی با صفحه نمایش منعطف طراحی شده، لوگو جدید در نظر گیرد. 

شاید این شرکت ردموندی می خواهد لوگو جدید را به تمامی نسخه های ویندوز 10 بیاورد. پیش بینی می شود که در سال 2020 این لوگو به عنوان بخشی از تغییرات آپدیت بعدی دردسترس کاربران قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند تا برنامه مایکروسافت برای آپدیت بعشی مشخص شود.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980930031.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،  ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸  3980930031

به تازگی مشخص شد که تیم Microsoft Design پیشتر شروع به طراحی برای بیش از ۱۰۰ اپ ویندوز کرده که ساختار جدیدی را می توان مشاهده کرد. این تیم در نظر دارد با طراحی جذاب آیکون اپ های موردنظر، چهره زیباتری را به محیط دسکتاپ ویندوز ببخشد.

مایکروسافت و طراحی جدید برای لوگو ویندوز

به گزارش الف، در حالی که طبق بروزرسانی های اخیر تنها برخی برنامه ها از جمله Word ، Excel و PowerPoint تغییر طراحی آیکون پیدا کردند، گویی قرار است بزودی اپ های بیشتری با تغییر طراحی آیکون رو به رو شوند و تجربه کاربری بهتری را برای افراد رقم زنند. 

اخیرا تصویری به بیرون درز کرد که نشان می دهد، بزودی مایکروسافت لوگو ویندوز را هم تغییر خواهد داد. طی دهه های گذشته و انتشار نسخه های مختلف ویندوز، مایکروسافت سعی کرد طراحی جدیدی برای آیکون سیستم عامل محبوب خود در نظر گیرد.

چهره جدید برای آیکون ویندوز 10

حال طبق تصویر ویندوز قرار است بزودی طراحی آیکون جدیدی پیدا کند که بیشتر از رنگ آبی روشن در آن به کار گرفته شد. آخرین بار در سال 2015 بود که ویندوز 10 با لوگو جدید منتشر شد و در این بین با گذشت 5 سال وقت آن رسیده تا طرح دیگری برای آیکون ویندوز 10 مشاهده کنیم.  وجود سایه هایی روی لوگو نشان از الگوبرداری مایکروسافت در طراحی از لوگو Windows 3.0 سال 1990 است. 

مشخص نیست آیا لوگو جدید بدان معناست که بزودی باید شاهد نسخه جدید ویندوز باشیم یا خیر. شاید مایکروسافت می خواهد برای ویندوز 10 ایکس که برای دستگاه هایی با صفحه نمایش منعطف طراحی شده، لوگو جدید در نظر گیرد. 

شاید این شرکت ردموندی می خواهد لوگو جدید را به تمامی نسخه های ویندوز 10 بیاورد. پیش بینی می شود که در سال 2020 این لوگو به عنوان بخشی از تغییرات آپدیت بعدی دردسترس کاربران قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند تا برنامه مایکروسافت برای آپدیت بعشی مشخص شود.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980930031.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲  3980930053

قیمت گوشی‌های موبایل موجود در بازار، مورخ ۳۰ آذر را مشاهده می‌کنید. تمامی قیمت‌ها به تومان است.

تازه‌ترین قیمت موبایل در بازار + جدول

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در فهرست‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزانتر به فروش می‌رسند.

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

پس از عرضه سری میان‌رده گلکسی A با مدل‌هایی مانند گلکسی A60 و A80 و سری M شامل مدل‌های M10 و M30، پرچمدار دوم سامسونگ در سال یعنی گلکسی نوت ۱۰ وارد بازار شد. البته عرضه این مدل از حدود دو ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر اکثر فروشگاه‌ها مدل‌های مختلف نوت ۱۰ را به فروش می‌رسانند. اما یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ مدل گلکسی A50 است که در فهرست زیر قیمت گوشی a50 سامسونگ نیز موجود است. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
28.000.000 Galaxy Fold
12.900.000 Galaxy Note10+ 256 GB
11.500.000 Galaxy Note10 256 GB
10.500.000 Galaxy S10+ 128 GB
10.000.000 Galaxy S10 128 GB
8.400.000 Galaxy S10e 128 GB
10.400.000 Galaxy Note9 128 GB
8.200.000 Galaxy S9+ 128 GB
7.900.000 Galaxy S9 64 GB
7.800.000 Galaxy Note8 64 GB
7.500.000 Galaxy S8+ 64 GB
7.1500.000 Galaxy S8 64 GB
6.700.000 Galaxy A80 128 GB
4.500.000 Galaxy A70 128 GB
3.600.000 Galaxy A60 128 GB
4.200.000 Galaxy A50s 128 GB
3.400.000 Galaxy A50 128 GB
2.900.000 Galaxy A40 64 GB
3.000.000 Galaxy A30s 64 GB
2.900.000 Galaxy A30 64 GB
2.400.000 Galaxy A20s 32 GB
2.200.000 Galaxy A20e 32 GB
2.300.000 Galaxy A20 32 GB
1.950.000 Galaxy A10s 32 GB
1.900.000 Galaxy A10 32 GB
3.00.000 Galaxy M30 64 GB
2.400.000 Galaxy M20 32 GB
1.850.000 Galaxy M10 32 GB
1.100.000 Galaxy A2 Core 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت هوآوی

پرچمداران ۲۰۱۹ هوآوی یعنی مدل‌‎های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو چند ماهی است که به بازار عرضه شده و فروش خوبی هم داشتند، تا چندی دیگر نیز سری میت ۳۰ وارد بازار خواهند شد. اما پرچمداران ۲۰۱۸ این شرکت یعنی سری میت ۲۰ و مدل‌های باکیفیتی همچون نوا ۴، آنر ۱۰، آنر ۱۰ لایت و پی اسمارت در بازار موجود است که فروش بالایی دارند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های هوآوی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 P30 Pro 128 GB
7.500.000 P30 128GB
3.700.000 P30 Lite 128 GB
6.800.000 Honor View 20 128 GB
6.000.000 nova 4 128 GB
4.200.000 Honor 10 128 GB
3.000.000 Y9 Prime 2019 64 GB
3.700.000 Honor 9X 128 GB
3.000.000 Honor 8X 128 GB
3.200.000 nova 3i 128GB
2.500.000 Y9 2019 64 GB
2.300.000 Honor 10 Lite 64GB
2.500.000 P Smart 2019 64 GB
2.200.000 Y7 Prime 2019 32 GB
2.000.000 Honor 8C 32GB
1.600.000 Y6 Prime 2019 32 GB
1.600.000 Honor 8A 32GB
1.200.000 Y5 2019 32GB
850.000 Y5 Lite 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

شرکت اپل همواره تمرکز خود را بر عرضه مدل‌های محدود، اما باکیفیت گذاشته و این روند تا کنون جواب داده است. اپل شرکتی نیست که در طول سال، ۱۰ مدل یا بیشتر را وارد بازار کند، هدف این شرکت بازار میان‌رده نیز نیست و تنها به دنبال عرضه و فروش مدل‌های بالارده و پرچمدار می‌گردد که در این راه بسیار موفق هم بوده است. پرچمداران ۲۰۱۹ این شرکت نیز طی تازه به بازار آمده و شروع فروش خوبی داشتند. در حال حاضر از محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت می‌توان به آیفون x و آیفون ۷ اشاره کرد، که در ادامه هم قیمت آیفون X و هم قیمت آیفون ۷ آورده شده است.در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
20.500.000 iPhone 11 Pro Max 256 GB
19.500.000 iPhone 11 Pro 256 GB
13.500.000 iPhone 11 128 GB
16.000.000 iPhone XS Max 256 GB
15.000.000 iPhone XS 64 GB
9.500.000 iPhone XR 64 GB
14.000.000 iPhone X 256 GB
9.500.000 iPhone 8 Plus 64 GB
8.500.000 iPhone 8 64 GB
8.600.000 iPhone 7 Plus 128 GB
7.400.000 iPhone 7 128 GB
3.800.000 iPhone SE 64 GB

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

مدل می ۹، پرچمدار شیائومی از مدل‌های جدید بازار ایران است که علی‌رغم مشخصات فنی عالی، قیمت بسیار مناسبی دارد، در حال حاضر شاید پرچمدار شیائومی ارزان‌ترین مدلی باشد که به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده، این مدل همچنین از دوربین اصلی سه‌گانه و ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
5.800.000 Mi 9 128GB
4.500.000 Mi 9 Lite 64GB
5.700.000 Redmi K20 Pro 128 GB
4.350.000 Redmi K20 64 GB
3.900.000 Redmi Note 8 Pro 128 GB
3.000.000 Redmi Note 8 64 GB
3.300.000 Redmi Note 7 Pro 127GB
2.800.000 Mi A3 64GB
2.500.000 Redmi Note 7 64 GB
2.100.000 Redmi 8 32 GB
1.900.000 Redmi 7 32GB
1.600.000 mi Play 32 GB
1.400.000 mi Go 16 GB
1.300.000 Redmi 7A 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت نوکیا

قدرتمندترین شرکت سال‌های دور تلفن همراه در جهان در چند سال گذشته در دوره افول خود قرار داشت و پس از آنکه HMD این شرکت را خریداری کرد حال نوکیا به فکر بازگشت به روز‌های اوج خود است. تولید میان‌رده‌های متنوع، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه نوکیا در سال‌های اخیر نشان دهنده وضعیت رو به رشد این شرکت بوده و پیش‌بینی می‌شود در آینده، نوکیا سهم بیشتری را در بازار داشته باشد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های نوکیا در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
7.300.000 PureView 9 128 GB
3.800.000 Nokia 8.1 64 GB
2.800.000 Nokia 7 Plus 64 GB
3.900.000 Nokia 7.2 128 GB
2.300.000 Nokia 6.1 Plus 64GB
2.700.000 Nokia 6.2 64 GB
1.600.000 Nokia 6 32GB
2.200.000 Nokia 5.1 Plus 32 GB
1.600.000 Nokia 3.2 64 GB
1.400.000 Nokia 3.1 Plus 16 GB
1.300.000 Nokia 2.2 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت ال‌جی

شرکت ال‌جی در چند سال اخیر با کاهش تولید در بخش تلفن همراه مواجه شده و به این ترتیب مدل‌های کمی از این شرکت در بازار یافت می‌شود، در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های همراه ال‌جی مربوط به سال‌های گذشته است و از محصولات جدید این برند نیست.در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های ال‌جی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
6.700.000 LG G7 128 GB
2.800.000 LG Q6 Plus 64 GB
3.300.000 LG G6 64 GB
3.200.000 LG G4 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس

شرکت وان‌پلاس یکی از جدیدترین برند‌های تلفن هوشمند به شمار می‌آید. این شرکت بر خلاف دیگر برند‌های چینی، سرمایه گذاری اصلی خود را بر روی بازار آمریکا انجام داده و با قرارداد‌هایی که با اپراتور‌های فعال در این کشور بسته، توانست به زودی خود را در این کشور مطرح سازد. سری پرچمدار وان‌پلاس تی ۷ که به تازگی به بازار ایران وارد شده از جمله قدرتمندترین مدل‌های بازار هستند که می‌تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.600.000 OnePlus 7 Pro 256 GB
8.700.000 OnePlus 7 256 GB
9.000.000 OnePlus 7T Pro 256 GB
7.000.000 OnePlus 7T 256 GB
6.500.000 OnePlus 6T 128 GB
6.000.000 OnePlus 6 128 GB

قیمت گوشی‌های شرکت سونی

سونی تا چند سال پیش یکی از برترین شرکت‌های حوزه تلفن همراه به شمار می‌آمد، البته این شرکت هنوز هم در رده بالایی قرار دارد و مدل‌های باکیفیتی را تولید می‌کند اما با رشد شرکت‌های چینی، در حال حاضر اخبار زیادی از تلفن‌های هوشمند سونی به گوش نمی‌رسد، اما در هر صورت چندین مدل از این شرکت در بازار ایران یافت می‌شود که از قدرت و قیمت مناسبی بهره می‌برند و می‌توانند انتخاب خوبی برای مشتریان باشند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
5.200.000 Xperia XZ1 64 GB
4.300.000 Xperia XA2 32 GB
4.200.000 Xperia XA1 Plus 32GB
4.200.000 Xperia XA1 Ultra 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی

دیگر قربانی رشد حضور شرکت‌های چینی در بازار اچ‌تی‌سی است، این برند تایوانی نیز به همراه سونی و نوکیا در سال‌های پیش به عنوان قدرت‌های اول بازار تلفن هوشمند به شمار می‌آمدند، اما در سال‌های اخیر با کاهش خلاقیت و عدم استفاده از فناوری‌های نوین دیگر پیشگام این صنعت نبوده و اجازه دادن تا شرکت‌های چینی جای آن‌ها را در بازار پر کنند. البته اچ‌تی‌سی هنوز هم محصولات متنوعی تولید می‌کند و در بازار ایران نیز این مدل‌ها به فروش می‌رسد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اچ‌تی‌سی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 HTC U12 Plus 128 GB
6.600.000 HTC U11 plus 128 GB
4.200.000 HTC U11 128 GB
4.300.000 HTC U12 life 64 GB
4.400.000 HTC U11 Eyes 64 GB
2.600.000 HTC U Ultra 64 GB
2.350.000 Desire 12+ 32 GB
2.200.000 Desire 12 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت جی‌ال‌ایکس

قیمت مناسب محصولات جی‌ال‌ایکس یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند میان خریداران ایرانی شده است، این شرکت مدل‌های ارزان قیمت و نسبتا با کیفتی تولید می‌کند که با توجه به رقبا بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به عنوان یک گوشی معمولی روزانه می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های جی‌ال‌ایکس در بازار را مشاهده می‌کنید:

منبع : 
https://www.alef.ir/news/3980930053.html


:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی چریکی، بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ (Guerrilla marketing) همه به یک مفهوم هستند و یک نوع راهبرد تبلیغاتی محسوب می شود که بر روی تاکتیک های نامتعارف و کم خرج بازاریابی تمرکز دارد که منجر به حصول بیشترین و بهترین نتیجه ممکن می شود.

واژه­ ی بازاریابی چریکی Guerrilla marketing، الهام گرفته از جنگ های چریکی و پارتیزانی است، که به چهره جنگ های نا به سامان و مبتنی بر تاکتیک های استراتژیک کوچک است که بدست افراد غیر نظامی مسلح انجام می شود. بسیاری از این تاکتیک ها دربرگیرنده مخفی گاه و پناهگاه هایی که سربازان در آن پنهان می شوند، عملیات تخریبی، حمله ی ناگهانی و المان های سورپرایز کننده می شود. دقیقاً مثل جنگ های پارتیزانی، بازاریابی چریکی هم از همین نوع تاکتیک ها در صنعت بازاریابی سهم می برد.

این سبک از تبلیغات تا کران زیادی بر استراتژی های نامتعارف بازاریابی، انرژی بالا و توان ی پنداشت تکیه دارد. گوریلا مارکتینگ، در مورد جذب مشتری از راه سورپرایز کردن آنها، برپایی اثرگذاری ماندگار و فراموش نشدنی و خلق موضوعی است که منجر به برپایی حواشی زیاد زیادی در رسانه شود. حرف اصلی بازاریابی چریکی آن است که در سنجش با طریق های سنتی تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذاری اکثریت بر روی مشتریان خود داشته باشید. به همین علت اکثر کمپین های بازاریابی پارتیزانی با هدف درگیر کردن مشتریان در سطوح شخصی و به یادماندنی شکل می گیرد.

بازاریابی چریکی اغلب برای کسب و کارهای کوچکی که دربایستن به مخاطبان بسیار دارند، و نمی خواهند از بانک وام بگیرند، استراتژی ایده آلی است. و در ضمن کمپانی های بزرگواری که به تعقیب کمپین هایی هستند که مداوم در رسانه ی جمعی منتشر شده و منشا تعریف و تمجید از برند شود، نیز از بازاریابی پارتیزانی بهره‌گیری می کنند. اشخاص حتی از این سبک بازاریابی برای یافتن پیشه یا سفارش های بیشتر کاربرد می کنند.

کسب وکارهای بزرگ چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟
بازاریابی چریکی اساسا مفهومی بود برای کمک به کسب و کارهای کوچک با بودجه ی محدود، ولی این موضوع شرکت های بزرگ را برای سهم برداری از منافع این ایدئولوژی متوقف نکرد.

بیشتر بخوانید: ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی ‌چیست؟
شرکت های بزرگ از بازاریابی غیر متعارف استفاده می کردند الی کمپین های تبلیغاتی خویش را جذاب تر کنند. این فرمایش باعث شده برخی از بازاریابان عنوان کنند وقتی کسب و کارها و کمپانی های کبیر از تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی بهره‌گیری می کنند، آنچه به کار می برند گوریلا مارکتینگ راستین نیست. چراکه آنها بودجه ی زیادی دارند و برندهایشان به احسان ساخته و جایگاه یابی شده است.

استفاده از تاکتیک های بازاریابی چریکی بدست شرکت های کبیر می تواند بسیار ریسکی باشد. در برخی موارد، حرکات آنها ممکن است با شکست به اتفاق باشد و به یک روابط عمومی فاجعه بار بدل شود. کسب و کارهای حقیر آنقدر ریسک نمی کنند الی افراد زیادی در باره شکست آنها بنویسند.

یکی از کمپانی های بزرگ که به نکوداشتن از بازاریابی چریکی سهم دستگیر است، کمپانی کوکاکولا است. کوکاکولا با کمپین های ماشین نشاط ساز خود، که به جای نوشابه ساندویچ و گل و اشیا دیگر به مشتریان می داد، به خوبی توانست از گوریلا مارکتینگ استفاده کند. کوکاکولا از اصل غافلگیری استفاده کرد و با شگفت زده کردن مخاطبانش توانست روابط عمومی نکوداشتن را برای این کمپین برپایی کند. ویدئوهای این کمپین در سرتاسر جهان منتشر شد و بسیاری از دید آن حیرت زده شدند. چنین عکس العملی چیزی است که هر کسب و کاری به آن بیچارگی دارد و بازاریابی پارتیزانی در صورتی که به راستی اجرا شود، قادر است منافع بیشماری را عاید کسب و کارها کند.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

کسب و کارهای حقیر چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟
بازاریابی چریکی شدنی است گذرگاه حل مناسبی برای کسب و کارهای کوچک باشد. ممکن است بپرسید چرا ؟ وقتی این تکنیک به خوبی اجرا شود، در عین آنکه خرج ی کمی دارد این امکان را فراهم می کند که به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید. وانگهی می تواند روش نکوداشتن برای آگاهانیدن دادن و جدا شدن نسبت به رقبا باشد و به دلیل آنکه برند شما متفاوت و جذاب است، مشهور شوید.

بیشتر بخوانید: اصول کمپین بازاریابی ویروسی و داستان کامیابی کمپین های وایرال مارکتینگ
کافی است مخاطبان خود را به نکویی بشناسید، و برای شگفت زده کردنشان تدبیری بیندیشید و سپس با هیجان انگیزترین و غیر عادی ترین حالت شدنی آن را به اجرا درآورید. البته باید مراقب باشید استفاده از این گونه بازاریابی به هیچ گروه و قشر توهین نکرده یا به کسی صدمه و آسیبی وارد نکند، در غیر این صورت کمپین شما با شکست روبرو خواهد شد. بنابراین دقت کنید برنامه های انتخابی شما در راستای راهبرد بازاریابی کمپانی باشد.

انواع بازاریابی چریکی
برخی بازاریابی چریکی را نوع نامتعارف بازاریابی درونگرا می دانند. چرا که سبب می شود اخطار از برند در مخاطبان بالا برود، بدون آنکه باعث رنجانیدن آنها شود.

آنچه بازاریابان در مورد گوریلا مارکتینگ دوست دارند، ویژگی مختصر هزینه بودن آن است. تنها چیزی که در این استراتژی تبلیغاتی روی آن سرمایه گذاری می شود، خلاقیت، هوش و به کارگیری آن است، و ضرورتی ندارد که گران و پرهزینه باشند.

با آنکه بازاریابی پارتیزانی ممکن است به نظر بکر بیاید، اما دسته بندی هایی زیرمجموعه ی آن می شوند. انواع آن به قرار زیر است :

گوریلا مارکتینگ خارجی (Outdoor)
اضافه کردن چیزهایی به آنچه از پیش در محیط شهری وجود داشته است، مانند کارهای هنری روی پیاده رو و خیابان و غیره

گوریلا مارکتینگ خارجی
گوریلا مارکتینگ درونی (Indoor)
درست همانند بازاریابی چریکی خارجی، فقط آنکه محل آن در مکان های درونی مشابه مترو، فروشگاه، دانشگاه و ساختمان های سایر است.


گوریلا مارکتینگ در ستاد اتفاق (Event Ambush)
در این شیوه، مخاطبان رویدادهای در حال برگزاری – مشابه کنسرت یا پیکار ی فوتبال – را اهرمی برای ترفیع محصول یا خدمات به شیوه ای جذاب، قرار می دهند. در این روش اجرای کمپین معمولا بدون دستور ی سرمایه گذار چهره می گیرد. همانند تصویر پایین که مربوط به تبلیغات گوشی گلکسی سامسونگ می شود.

گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد

بیشتر بخوانید: تفاوت بازاریابی جاذبه ای و بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (Account-Based Marketing) چیست؟
گوریلا مارکتینگ تجربی (Experiential)
تمام موارد بیان شده را پوشش می دهد، ولی به طریقی اجرا می شود که لازم است مخاطبان با برند تعامل استوار کنند و عکس العمل نشانه دهند. به راستی مخاطبان در کمپین کمپانی کرده و به نوعی مجری آن می شوند و آن را به سرانجام می رسانند.

اگر دقت کرده باشید در مورد بازاریابی چریکی در گستره ی B2B صحبتی نکردیم. این به آن معنا نیست که در این دامنه از بازاریابی پارتیزانی استفاده نمی شود، یا استفاده از آن غیر ممکن است. تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد، و قطعا با کمک تاکتیک های این استراتژی، توانا خواهید بود برندسازی B2B خویش را ارتقا دهید.

نمونه هایی کامیاب از کمپین های بازاریابی چریکی
در ادامه 6 نمونه از کمپین های بازاریابی چریکی کامیاب را به شما معرفی خواهیم کرد. با ملاحظه آنها متوجه خواهید شد کمپین های بازاریابی چریکی کم خرج و زیاد اثرگذار هستند.

IKEA
برند لوازم خانگی آیکیا به عنوان برندی با ابتکار عمل در تکاپو های بازاریابی شناخته میشود. کمپین “هرروز شگفت آور” آیکیا جزو کمپین هایی بود که توجه عده ی زیادی از مخاطبین را به خود جلب کرد و به اصطلاح راز و صدای زیادی کرد. ایده ی این کمپین شفا زیرساخت های اجتماعی از طریق بهتر و راحت تر کردن حیات روزمره، بود. آیکیا توری را در خیابان های منهتن و پاریس برگذار کرد و از محصولات خود برای دکور کردن بخش های مختلفی مشابه ایستگاه های اتوبوس و پرده های قطار و موارد اینچنینی استفاده کرد. آیکیا با قرار دادن محصولات خود در سرتاسر شهر کامیاب به افزایش آگاهی از برند خویش و به نحو نبکوتر از بازاریابی چریکی کاربرد کرد. بخشی از این کمپین در ویدئو زیر به نمایش درآمده است.

نمایشگر ویدیو

00:00
01:10


Sopranos
در سال 2006 “The Sopranos” یکی از برنامه های تلویزیونی معروف بود، شبکه HBO به صورت هوشمندانه ای از تاکسی های زردی در سطح شهر نیویورک بهره‌گیری کردند که به همراه لیبلی کوچک از اسم برنامه تلویزیونی و دستی که از صندوق عقب ماشین خارج زده است پروا کسان را به خود جلب کردند لغایت فصل سرانجام سریال را دنبال کنند.

Sopranos
Volkswagen
در سال 2010 وولکس واگن کمپینی به اسم “سرعت حیات تان را بالا ببرید” با شعار ” شما با چه چیزی رانندگی میکنید؟” را برای ترفیع برند خویش برگذارکرد. استراتژی آن بود به تکاپو های روزمره مانند سوار مترو شدن سرعت ببخشند و علاوه بر آن تجربه ی لذت بخشی را برای مخاطبان خلق کنند. این کمپین خلاقانه به سرعت در رسانه های مختلف پخش شد و منجر به شفا اخطار از برند شد. ویدئوی این کمپین در پایین به نمایش درآمده است.

نمایشگر ویدیو

00:00
01:41


Frontline
برند محصولات بهداشتی حیوانات خانگی فرانتلاین برای ترفیع محصولات زد کنه و ساس خود از کمپین بازاریابی پارتیزانی کاربرد کردند. در این کمپین عکسی از یک سگ خانگی در طبقه همکف فروشگاه چند طبقه پیمان گرفت که از نمای بالا به مانند شکل زیر به نمایش درمی آمد و با شعار ساده ی این ها را از سگ خود دور کنید، توانست پیام تبلیغاتی خویش را به بهترین نحو به مخاطبانش برساند. این کمپین منجر به افزایش هشدار از برند و جلب پروا مخاطبان شد و نتیجه ی حاصل بسیار بهتر از نتایج کمپین های پیشین و پرهزینه این برند بود.
برند محصولات بهداشتی حیوانات خانگی فرانتلاین
Nike
برند نایک در روز “car free” یا روز بدون ماشین از کمپین گوریلا مارکتینگ به هدف ترفیع برند خویش استفاده کرد. به این چهره که یادداشتی روی شیشه ماشین قرار دادن و به چهره آگاهی به رانندگان اعلام کرد در این روز از ماشین های خویش استفاده نکنند در ضمن ماکتی از کفش های خویش را در جلوی چرخ ماشین پیمان داد، و با شعار “در هوا بدوید” کسان را تشویق به پیاده روی با کفش های خود کرد. در ویدئو زیر میتواند نمونه هایی از این کمپین بازاریابی پارتیزانی را مشاهده کنید.

 


UNICEF
یونیسف به منظور ترفیع حقوق کودکان و رفاه آنها کمپین بازاریابی چریکی در شهر فنلاند برگزار کرد. در این کمپین کالسکه های کودک در سرتاسر شهر پیمان گرفتند که داخل هریک از آنها صدای گریه بچه پخش میشد. افرادی که به کالسکه کم و بیش میشدند و تو آن را نگاه میکردند با این پیام مواجه میشدند ” از پروا شما سپاسگزاریم، امیدواریم کسان بیشتری همانند شما وجود داشته باشند. کمپین برای یک لحظه والده باشید، یونیسف”. این کمپین با بازخورد احسان روبرو شد و رسانه های زیادی آن را پوشش دادند و بیش از 80% جمعیت از راه رسانه های مختلف از این کمپین آگاهی پیدا کردند.

یونیسف
ممکن است با خواندن این مقاله ترغیب شوید تا از بازاریابی چریکی بهره‌گیری کنید. حتما اینکار را سپریدن دهید و برای استفاده از ایده های نو و خلاقانه نترسید، اگر تمام جوانب را به درستی رعایت کنید گوریلا مارکتینگ می تواند منجر به تغییری اساسی در سوداگری شما شود.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل
تحلیلگران برآورد کرده‌اند تولید و استفاده از حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در سال آینده توسط تولیدکنندگان موبایل رواج بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت Business Wire، موسسه تحقیقاتی trendforce پیش‌بینی کرده که تا سال آینده تولیدکنندگان موبایل از حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بیش از پیش استفاده خواهند کرد که این امر به کاهش قیمت تامین قطعات و قیمت تمام شده و نهایی موبایل‌های تولیدشده منجر خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر با ۱۰ درصد افزایش در سال آینده ۱۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. این تحلیلگران همچنین برآورد کرده‌اند که شرکت سامسونگ در رواج بیش‌تر و افزایش سهم حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر و فراصوت کوالکام نقش بسزایی خواهد داشت.

 

نخستین گوشی هوشمندی که به حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز شد، ویوو ایکس ۲۰ پلاس یو دی بود که زمستان سال گذشته معرفی و رونمایی شد و از آن زمان تاکنون نیز تولیدکنندگانی همچون هواوی و اوپو از این فناوری در برخی گوشی‌های خود بهره‌گیری کردند.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11007065.html



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,لپ‌تاپ
شرکت لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ از نخستین لپ‌تاپ در جهان که به دو صفحه نمایش مجهز است، رونمایی کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت mashable، شرکت لنوو که به نظر می‌رسد با دستانی پر وارد نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ شده، حالا با معرفی و رونمایی از یک لپ‌تاپ جدید که به دو نمایشگر مجهز است و کی‌بورد آن که با یک صفحه نمایش لمسی جایگزین شده است، قصد دارد تخصص خود را در زمینه نوآوری در تکنولوژی به رخ سایر شرکت‌های رقیب بکشد.

 

این لپ‌تاپ جدید که یوگا بوک C۹۳۰ نام دارد، از یک نمایشگر با جوهر الکترونیکی (C۹۳۰) برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد به جای تایپ کردن برروی کلیدهای فیزکی کی‌بورد، با لمس انگشتان خود بر روی نمایشگر مربوطه، به دستگاه فرمان دهد کلمات موردنظر آن‌ها را نوشته و ثبت کند.

 

این لپ‌تاپ همچنین با بهره‌مندی از پردازنده نسل هفتم اینتل، به یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای مجهز است که به کاربران اجازه می‌دهد آن را درصورت لزوم و تمایل، به یک تبلت مبتنی بر ویندوز ۱۰ تبدیل کنند. یوگا بوک همچنین بدنه بسیار باریک و نازکی دارد که در کنار یک قلم به یادداشت‌برداری کاربران کمک به‌سزایی خواهد کرد.

 

نمایشگر اصلی این لپ‌تاپ ۱۰.۸ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل از نوع IPS LCD است و نمایشگر دیگری که جایگزین کی‌بورد شده است نیز با همین سایز و اندازه از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگاباتی، حافظه رم ۴ گیگابایت و یک باتری قدرتمند که شارژدهی آن حدود هشت ساعت است، نیز از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ جدید است.

 

لنوو همچنین اعلام کرده است که می‌خواهد این محصول را در ماه اکتبر با قیمت حدودی ۱۰۰۰ دلار روانه بازارهای جهانی کند.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11007163.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بهتر است برای سوال چرا استوری اینستاگرام شغل نمی کند؟ و فهمیدن علت سیاه شدن استوری اینستاگرام به تیم حمایت Instagram پیغام ارسال نکنید چونکه خویش این تیم کاملا به دشوار واقف هستند و برای حل آن تلاشی نمی کنند. برای دشواری ها آپلود نشدن عکس و فیلم، سیاه شدن استوری اینستاگرام و..در گوشی اندروید و آیفون تنها چند گذرگاه حل وجود دارد که امروز در انزل وب روشنگری خواهیم داد.

مطالب پیشنهادیتقویم ایران
تقویم ایران
بلیط قطار
بلیط قطار
آگهی شما در انزل وب
محل نمایش اعلان شما!
حل مشکل استوری گذاشتن اینستاگرام در اندروید و آیفون
How to Fix Instagram Stories Not Working in Android and iPhone

باز هم به بحث در باره اینستاگرام برگشتیم. اینستاگرام یکی از محبوبترین برنامه های شبکه اجتماعی است که در همان سان دشواری ها بسیار زیادی هم دارد و با هستی تیم قوی که در پشت این برنامه وجود دارد هنوز برخی از دشواری ها این برنامه دوست داشتنی حل نشده است و به کاربران هم استجابت درستی دیتا نمی شود، به طور نمونه برخی از کاربران گزارش دیتا اند که:

در اینستاگرام استوری های GIF من آپلود نمی شود.
مشکل لود شدن استوری دارم.
هنگام آپلود استوری، در اینستاگرام پیغام “در حال آپلود” را نگریستن خواهم کرد ولی استوری آپلود نمی شود
من نمی توانم استوری به اشتراک بگذارم.
در گوشی Galaxy S7 من عکس استوری نمی شود.
بعد از بروزرسانی برنامه اینستاگرام خود نمی توانم استوری ارسال کنم.
وقتی که استوری ارسال می کنم صفحه سیاهی ظاهر می شود و لغایت ۲۴ ساعت پس متعلق به نمی توانم مجدد استوری بفرستم.
من با سخت سیاه شدن استوری اینستاگرام مواجه هستم.
و..
وقتی که کاربر سعی دارید یک استوری را در اینستاگرام منتشر کند استوری آپلود نمی شود و یک صفحه سیاه جای آن را می گیرد. پیغام publication in progress یا loading in progress نما می شود، صفحه سیاه می شود و در پایان استوری آپلود نمی شود. این دشوار حتی زمانی جدی تر می شود که برنامه پروانه حذف این استوری ها را نمی دهد. در عمل ۲۴ ساعت استوری در اینستاگرام گیر می کند و شما نمی توانید استوری دیگری را آپلود یا منتشر کنید و بعد از منقضی شدن استوری شما می توانید مجددا به انتشار استوری در اینستاگرام پیوسته دهید.

حل مشکل استوری قراردادن یا اینستاگرام

آموزش به اشتراک قراردادن یا پست ها در استوری اینستاگرام را مطالعه بفرمایید.

رفع دشوار آپلود نشدن ویدیو و عکس در استوری اینستاگرام
چنانچه با سخت آپلود نشدن استوری اینستاگرام مواجه هستید، اولین کاری که می توانید اتمام دهید این است که گوشی خود را ریستارت کنید. آپلود نشدن استوری اینستاگرام می تواند به دلیل دشواری ها نرم افزاری رخ دهد. برای ریست گوشی iPhone X دکمه پاور و دکمه ولوم را تنگنا دهید و نگه دارید تا اسلایدری ظاهر شود و آن را درگ کنید وقتی لوگوی اپل نما شد دکمه پاور را رها کنید.

آپلود نشدن استوری اینستاگرام

در دستگاه های iPhone 7 دکمه پاور را تنگنا و نگه دارید الی اسلایدری نما شود و آن را درگ کنید وقتی لوگوی اپل نما شد دکمه پاور را خلاص کنید.

آپلود نشدن استوری اینستاگرام

برای دستگاه های اندروید نیز میتوانید آغاز دکمه پاور را نگه داشته و از منو مفتوح شده گزینه Restart گزینش کنید.

هنگ کردن برنامه اینستاگرام اثناء استوری گذاشتن
احتمالا با این مشکل مواجه شده اید که هنگامیکه قصد دارید در اینستاگرام استوری بگذارید برنامه هنگ می کند، این دشوار به خود برنامه اینستاگرام بر می گردد. برای بستن برنامه دوبار روی دکمه Home تپ کنید و برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و ببندید. حالا مجددا برنامه اینستاگرام را باز کنید و رسیدگی کنید که آیا برنامه شغل می کند یا نه. پروا داشته باشید که با بستن و دوباره بسط دادن برنامه اینستاگرام سخت سیاه شدن استوری اینستاگرام حل نمی شود و شما باید گذرگاه حل های دیگر را رسیدگی نمایید.

هنگ کردن برنامه اینستاگرام هنگام استوری گذاشتن

رفع دشوار عدم نمایش استوری اینستاگرام با آپدیت برنامه
شما باید کوشش کنید برنامه اینستاگرام را آپدیت کنید لغایت مشکلاتی همانند عدم نمایش استوری را حل کنید. مراحل ساده زیر را برای آپدیت اینستاگرام دنبال کنید. اپ استور یا فروشگاه گوگل پلی را مفتوح کنید و برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و روی دکمه Updates تپ کنید. پروا داشته باشید که این شغل برای کاربران ایرانی با محدودیت همراه است و این دسته از کاربران باید از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی استفاده کنند.

مشکل عدم نمایش استوری اینستاگرام

مشکل لود نشدن استوری اینستاگرام منزه کردن کش
یکی از طریق حل هایی که می تواند دشواری ها مربوط به برنامه را حل کند منزه کردن کش برنامه اینستاگرام است. وارد تنظیمات شوید و گذرگاه General > iPhone Storage را طی کنید. اکنون که اسکرول را زیر بکشید و اینستاگرام را پیدا کنید. شما باید حجم کلی برنامه ها را مشاهده کنید روی آن تپ کنید و Delete App را انتخاب کنید. مجدد به اپ استور یا گوگل پلی استور مراجعه کنید و برنامه اینستاگرام را نصب کنید.

مشکل لود نشدن استوری اینستاگرام

کاربران اندروید می توانند به مسیر Apps> Application list> Instagram و پس Memory> Clear Data بروند و گزینه Delete Cache را تپ کنند الی کش برنامه اینستاگرام پاک شود.

غیرفعال کردن تنظیمات بهینه باتری برای رفع دشوار اثر ندادن استوری اینستاگرام
اگر گوشی شما آیفون است و گزینه صرفه جویی انرژی برای شما فعال است ممکن است برخی دشواری ها عملکردی مانند پرتو ندادن استوری اینستاگرام برای شما قبل بیاید، بعد برای حل این مشکل شما باید این گزینه را غیرفعال کنید. برای انجام این پیشه به راه Settings > Battery بروید و گزینه Low Power Mode را غیرفعال کنید.

مشکل نشان ندادن استوری اینستاگرام

در اندروید برنامه های مدیریت باتری و گزینه Battery Saver بخش باتری تنظیمات را غیرفعال کنید.

Battery Saver

پیشنهاد میکنیم برای کاربرد بهتر از استوری اینستاگرام با روش ساخت سوال و پاسخ در استوری اینستاگرام آشنا شوید.

حل سخت لوکیشن در استوری اینستاگرام
برای حل دشوار لوکیشن در استوری اینستاگرام مطمئن شوید که سررسید و تاریخ گوشی اندروید و آیفون خود را به واقعیت به آپدیت اتوماتیک ست کرده اید. برای اتمام این کار به راه Settings > General > Date & Time بروید و Automatically Update را پرکار کنید. در اندروید نیز راه Settings > Date & time را طی و گزینه های Auto date & time و Auto time zone را فعال کنید.

مشکل لوکیشن در استوری اینستاگرام

شما می توانید بعد از حل سخت خود در ویدیو و عکس استوری اینستاگرام نظرسنجی و رای گیری بسازید.

نصب مجدد جهت جلوگیری سیاه شدن استوری اینستاگرام
اگر دشوار استوری اینستاگرام شما هنوز حل نشده است آیکن برنامه اینستاگرام را روی صفحه اصلی گوشی خود پیدا کنید و آن را نگه دارید حال که روی علامت X بالای برنامه اینستاگرام تپ کنید تا برنامه حذف شود. مجددا برای نصب برنامه اقدام کنید.

سیاه شدن استوری اینستاگرام

چرا نمیتونم استوری بزارم

در گاهی پیشنهاد میشود که در اثناء نصب دوباره از چند نسخه پایین تر اینستاگرام بر روی گوشی یا سرویس های جانبی مشابه نسخه وب یا ویندوز نیز برای حل شدن دشوار کاربرد کنید.

بعد از نصب مجددا برای ارسال استوری سعی کنید و حتی استوری ها را تنها برای لیست رفقا نزدیک خویش در اینستاگرام به نمایش بگذارید.

آپلود نشدن عکس و کذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام به دلیل اینترنت ضعیف
اتصال اینترنت لاغر شما یکی دیگر از دلایل آپلود نشدن استوری در اینستاگرام می باشد. استوری ها دربایستن به پیوستگی اینترنت قوی برای آپلود شدن دارند حتی اگر شما اتصال به اینترنت داشته باشید احتمالاً آنقدر قوی نباشد که استوری بتواند آپلود شود. در صورت امکان استوری را حذف کنید و مجددا آپلود کنید. گذرگاه حل دیگر این است که از وای فای به داده سوئیچ کنید. در صورتی که با این کار مشکل شما حل شد پس مشکل به روتر شما بر می گردد. در چهره امکان روتر خود را ریست کنید.

آپلود نشدن عکس استوری اینستاگرام

علاوه بر موارد فوق توصیه میکنیم برای مطمئن شدن از وجود مشکل آپلود عکس و فیلم در استوری اینستاگرام از یک اینترنت یا اپراتور دیگر برای اتصال به اینستاگرام کاربرد کنید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,
طبق گزارشی جدید گلکسی اس ۱۱ با سه نمایشگر در اندازه های مختلف عرضه می شود. همچنین هر سه دستگاه این مدل مجهز به اینترنت۵G هستند. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، قرار است موبایل سامسونگ گلکسی اس ۱۱ در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی رونمایی شود. شایعات زیادی درباره این دستگاه وجود دارد. در این میان ایوون بلاس ادعا می کند سری  گلکسی اس ۱۱ در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد. 

 

هایلایت های دیگر این موبایل شامل نمایشگر با گوشه های خمیده و فناوری اینترنت ۵G در سه اندازه مختلف آن است. به گفته بلاس سامسونگ گلکسی اس ۱۱ با نمایشگرهای خمیده ۶.۴، ۶.۷ و ۶.۹ اینچی عرضه می شود.  

 

البته موبایل با نمایشگر ۶.۹ اینچی فقط مجهز به اینترنت۵G  است، اما دو نسخه دیگر این موبایل مجهز به اینترنت ۴Gو ۵G  هستند.  

 

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که گلکسی اس ۱۱ احتمالا با ویژگی Space Zoom عرضه می شود و قابلیت Face Unlock آن نیز بهبود می یابد. Space Zoom احتمالا ویژگی است که به کاربران اس ۱۱ اجازه می دهد در شب از گیاهان و ستارگان عکس بگیرند.

 

علاوه برآن احتمالا باتری موبایل نیز بزرگ تر است. گلکسی اس ۱۱ در فوریه ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. البته سامسونگ تاریخ رونمایی را تایید نکرده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040535.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,
بنیانگذار پیام‌رسان پرطرفدار واتس‌اپ هم‌چنان عقیده دارد که فیسبوک به طور کلی باید حذف شود. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برایان اکتون بنیانگذار پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌چنان نظر خود را در مود فیسبوک حفظ کرده و معتقد است این شبکه اجتماعی باید به طور کلی حذف شود. برایان اکتون اخیرا در یک نشست خبری بار دیگر بر مواضع پیشین خود تاکید کرد و گفت: "فیسبوک با پخش تبلیغات بیش از اندازه در شبکه اجتماعی خود کاربران را با مشکل مواجه کرده و به نوعی این نرم‌افزار تبدیل به فضایی صرفا برای تبلیغات شده است. "

 

بیشتر بخوانید: فیسبوک اطلاعات کاربران خود را به توسعه دهندگان این شرکت می‌دهد

 

با اینکه فیسبوک به عنوان شرکت مادر واتس‌اپ محسوب می‌شود، ولی عملکرد اشتباه و ضعیف این شبکه اجتماعی در حفاظت از حریم خصوصی کاربران بار‌ها موجب اعتراض مدیران واتس‌اپ شده و حتی آن‌ها خواستار حذف این برنامه شدند. اکتون از اولین نفرات شاخصی بود که به جنبش فیسبوک را پاک کن (DeleteFacebook#) پیوست و خواستار خروج گسترده کاربران از این شبکه اجتماعی شد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,

بنیانگذار واتس‌اپ هم‌چنان خواستار حذف فیسبوک

برایان اکتون تنها یکی از افراد شاخص و نزدیک به مدیران فیسبوک است که در رابطه با اقدامات تبعیض‌آمیز و غیرقانونی آن‌ها افشاگری کرده است. فیسبوک در سال ۲۰۱۶ میلادی به همکاری گسترده با برخی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در آمریکا و به ویژه دونالد ترامپ متهم شده بود. کارشناسان مسائل سیاسی اعتقاد دارند ترامپ و تیم حامی خود با درک میزان نفوذ این فیسبوک در میان مردم آمریکا به شدت از آن استفاده ابزاری و تلاش کردند تا به تخریب چهره کاندیدا‌های دیگر، شانس خود را برای پیروز افزایش دهند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,

برایان اکتون از سال ۲۰۱۷ میلادی از واتس‌اپ فاصله گرفته و به دلیل اختلاف با مارک زاکربرگ از تیم فیسبوک خارج شد. بنیانگذار واتس‌اپ در پاسخ به این سوال کرد چرا درست در زمانی که فیسبوک زیر فشار بود نظرات خود را علنی کردی گفت: "من هرگز نمی‎‌توانم اتفاقات هولناکی را که در فیسبوک در حال رقم خوردن است نادیده بگیرم و باید مردم را از چگونگی عدم ایمنی در این شبکه اجتماعی آگاه سازم."

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040604.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دوره مجانی ساخت فروشگاه اینترنتی
با کمپانی در دوره رایگان ساخت فروشگاه اینترنتی چه چیزی به دست می آورید؟
شما با کمپانی در دوره مجانی ساخت فروشگاه اینترنتی در مدت موعد کمتر از یک هفته فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی می کنید.در پسین این دوره شما صاحب یک فروشگاه هستید که اگر می خواستید طراحی آن را به دیگران بسپارید حداقل 500000 تومان از شما می گرفتند.

با کمپانی در این دوره شما هم به جمع کارآفرینان اینترنتی موج رادیکال ملحق شوید و اولین قدم خود را برای کسب درآمد از اینترنت بردارید.

بعد از شرکت در این دوره شما نسبت به همگی دوستان وهمکاران خویش که دنبال کار کارمندی هستند و تنها به سبک سنتی کار می کنند جلوتر هستید و قبل بیچارگی کسب درآمد از اینترنت را پیدا خواهید کرد.


چرا دوره مجانی ساخت فروشگاه اینترنتی فرآوری شد؟
وقتی که به بازار می روم و با سوداگر ها گفتگو می کنم کل ی آن ها یک حرف مشترک دارند:”بازار خراب است”

وقتی هم که دوستانم را که از دانشگاه فارق التحصیل شده اند می بینم آن ها هم از نبود کار می نالند و به زمین و سررسید بد بی راه می گویند که ای کاش درس نخوانده بودند و از اول وارد بازار می شدند. البته این کسان از این غافلند که بازاری ها هم وضعیت نکوداشتن ندارند.

اما دلیل ویرانی بازار چیست؟


مدتی قبل می خواستم چند کتاب بخرم و کل بازار کتاب آمادگاه را گشتم.اما بدبختانه شوربختانه کتاب هایی که می خواستم آنجا پیدا نشد.اما تاسف آور تر این بود که یکی دوتا از فروشندگان به محض اینکه فهمیدند کتابهای مد نظر من را ندارند سایر آماده نبودند که با من حرف بزنند!

بعد از چند ساعت برباد دان وقت و کلی اعصاب خوردی، آمدم منزل و تصمیم گرفتم که به صورت اینترنتی کتاب ها را بخرم.در گوگل جست و جو گردم و با فروشگاهی آشنا شدم که تمام کتاب هایش را با تخفیف 20 درصدی می فروخت و برای ارسال کتاب ها هم خرج ای نمیگرفت(البته برای خرید بالای صد هزار تومان)

همه ی کتاب هایی که می خواستم را در آن سایت پیدا کردم و سفارش دادم و سه روز پس درب خانه تحویل گرفتم.(اگر همین کتابها در بازار موجود بود و می خریدم سی هزار تومان برایم گرانتر تموم می شد.)
جالب تر آنکه بعد از چند روز متعلق به فروشگاه اینترنتی به من زنگ زدند،نظر خواهی کردند و بابت خریدم سپاسگزاری کردند و اینجا بود که فهمیدم انگیزه اصلی ویرانی بازار برای خیلی ها چیست!

دوستان عزیز،کسب و کارها در حال دگرگونی هستند و به زودی انقلابی بزرگ در مشاغل مختلف به هستی می آید.افرادی موفق می شوند که خود را با این دگرگونی ها به اتفاق کنند.

از آنجایی که کشورما از کشورهای دیگر عقب تر است و متاسفانه وضع اقتصادی و کاری بسیاری از مردم نامطلوب است تصمیم گرفتم که این دوره ی آموزشی را طراحی کنم و به چهره رایگان در گزین کردن علاقه مندان به این گستره قرار دهم.

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟

وقتی که شما یک وب سایت یا یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید،در واقع صاحب یک مغازه می شوید که 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مفتوح است و از سراسر ایران!(حتی اگر بخواهید از سراسر دنیا)می توانید مشتری داشته باشید.

مهمتر از همه این است که وقتی شما فروشگاه اینترنتی خودتان را داشته باشید،دیگر بیچارگی به استخدام فروشنده،صندوقدار و … ندارید و کل ی این کارها به طور اتوماتیک انجام می شود.

در این فرصت استثنایی ((دوره ی رایگان تاسیس فروشگاه اینترنتی)) در پسندیدن شما پیمان گرفته لغایت شما بتوانید بدون صرف خرج وزین تعلیم ،کسب و پیشه و فروشگاه اینترنتی خودتان را تاسیس کنید و این هدیه ی تیم آموزشی موج رادیکال به کل ی افرادی است که می خواهند مقارن با فناوری سوداگری آنلاین خودشان را نیز تاسیس کنند.

 

میخواهم فروشگاه اینترنتی خودم را داشته باشم…

در دوره مجانی ساخت فروشگاه اینترنتی چه چیزهایی یاد می گیرید؟
در اثناء فرآوری این محصول ،من فرض را بر این گذاشتم که شما هیچ نزاکت فنی در زمینه ی وب ندارید.به همین علت از پایه همه ی مفاهیم را توضیح دیتا ام.

در این دوره با مفاهیم اساسی در گویه ی طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا می شوید. آموزش طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی با مراحل تاسیس فروشگاه اینترنتی آشنا می شوید و در پایان جلسه ی سوم صاحب یک وب سایت هستید که می توانید نوشتجات تصاویر و تبلیغات خود را در آن قرار دهید.از جلسه ی چهارم به پس یکراست روی ساخت فروشگاه کار می نماییم و شما اطلاعات لازم برای تاسیس یک فروشگاه اینترنتی را یاد می گیرید.فروشگاهی که در این دوره می سازید چه خاصیت هایی دارد؟قابلیت فروش فرآورده دانلودیقابلیت فروش محصول فیزیکی

اتصال به درگاه بانکی و قابلیت فروش آنلاین
ساخت نگارخانه عکس برای محصولات
امکان تعریف فرآورده با خاصیت متغیر(مثل موبایل با تغییر ظرفیت حافظه قیمتش تغییر می کند.)
قابلیت به کارگیری کالابرگ ها بن های تخفیف و اعمال اتوماتیک آن بر قیمت خرید مشتری
قابلیت به کارگیری سبد خرید و امکان فروش به چهره گروهی
قابلیت نمایش جدیدترین،پر فروش ترین و دوست داشتنی ترین محصولات در سایت
انتشار مقاله های پیوسته با محصول در سایت
ساخت صفحات تماس با ما،ارتباط با ما و …
فوت کوزه گری طراحی تارنما که بدبختانه شوربختانه در دوره های مشابه،حتی دوره های پولی نیز تعلیم داده نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پاناسونیک در نمایشگاه CES از اولین عینک واقعیت مجازی HDR دنیا رونمایی کرد. این محصول از پنل های میکرو OLED برخوردار بوده و شمایل آن با هدست های واقعیت مجازی دیگر فرق دارد.

عینک واقعیت مجازی پاناسونیک، اولین عینک واقعیت مجازیست که از HDR پشتیبانی می کند. علاوه بر این از پنل های میکرو OLED بهره می برد که رزولوشن بسیار بالایی را به ارمغان آورده و خطای دید موسوم به screen-door effect را ندارد که به دلیل فاصله بسیار کم تصویر با چشمان کاربر رخ می دهد.

 

عینک واقعیت مجازی پاناسونیک
 

 

عینک مورد بحث به خاطر بهره مندی از درایورهای Technics پاناسونیک، صدای غنی و پویا را ارائه می کند. پاناسونیک می گوید در این عینک از تکنولوژی های نوری بخش دوربین این شرکت یعنی Lumix و همچنین فناوری های پردازش سیگنال تلویزیون ها و پخش کننده های بلو-ری استفاده شده است.

کارشناس سایت Verge پس از امتحان کردن این عینک به کوچک بودن پنل های میکرو OLED اشاره کرد که به تصویر مربعی تر و زاویه دید کمتر نسبت به عینک های VR معمولی منجر می شود.

 

 

 

همچنین عینک کمی سنگین توصیف شد که با خم کردن سر، روی بینی حرکت می کرد. البته نمونه نهایی ولی غیر قابل استفاده این عینک هم در نمایشگاه وجود داشت که مشکلات ذکر شده در آن دیده نمی شد.

بعید است پاناسونیک این عینک را به تولید انبوه برساند. تأکید این شرکت بیشتر روی موارد استفاده هدست های واقعیت مجازی (از جمله سفر مجازی و ورزش های VR) است که با ظهور اینترنت 5G فراگیر خواهند شد.

منبع:

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

«رینگ»، کمپانی زیر مجموعه آمازون این روزها با مشکلات امنیتی عدیده ای دست به گریبان است و حالا جاسوسی کارکنانش از دوربین های کاربران هم به این موارد اضافه شده است.

کسب و کار اصلی رینگ تولید دوربین های امنیتی و زنگ های هوشمند است اما از مدتی قبل خبرهایی مبنی بر جاسوسی کارکنان شرکت از محتوای دوربین های کاربران به گوشی می رسید. کار تا جایی بالا گرفت که سناتورها خواستار توضیح این شرکت شده بودند و حالا کمپانی تایید کرده که چهر نفر از کارکنانش را به خاطر دید زدن دوربین ها اخراج کرده است.

به گفته رینگ تمام کارکنان شرکت تا حدودی اجازه نظارت بر محتوای دوربین را دارند اما این چهار نفر پا را از حریم مجاز فراتر گذاشته و سراغ ویدیوهایی رفته اند که از شرح وظایف آنها خارج بوده است.

 

دوربین امنیتی
 

 

کمپانی علاوه بر اخراج این افراد دسترسی به داده را برای بخش مهمی از کارکنانش غیرفعال کرده و تنها سه نفر امکان مشاهده محتوای دوربین مشتریان را دارند. علاوه بر این بخش تحقیق و توسعه شرکت هم که در اوکراین واقع شده تنها به دوربین های عمومی و دستگاه های نصب شده در شرکت دسترسی دارند.

مشکلات رینگ به همینجا ختم نمی شود و سال گذشته گزارش هایی مبنی بر اینکه شرکت امکان دسترسی پلیس به دوربین ها را فراهم کرده منتشر شد. از سوی دیگر کارشناسان این شرکت را متهم کرده اند که به خاطر عدم پیاده سازی معیارهای امنیتی مثل تایید دو مرحله ای به هکرها امکان داده به سادگی حساب کاربری ده ها هزار نفر از کاربرانش را هک کنند.

همین عامل باعث شده سناتور Ron Wyden از آمازون و رینگ بخواهد فرایند تایید هویت دو مرحله ای را در تمام دوربین ها فعال کنند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/09/%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

Koh Dong-Jin، مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ همزمان با آماده شدن این کمپانی برای معرفی گلکسی فولد ۲ در ماه آینده، از تعداد مشتریان نسخه فعلی این گوشی خبر داد.

Dong-Jin از رقم دقیق تعداد مشتریان مطمئن نبود اما اعلام کرد تا کنون بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه از این موبایل در سراسر دنیا به فروش رفته است.

گوشی تاشوی گلکسی فولد

 

طراحی احتمالی گلکسی فولد ۲

پیش از این Young Sohn، رییس سامسونگ الکترونیکس این رقم را برابر یک میلیون دستگاه اعلام کرده بود اما بعدا مشخص شد که اشتباه بوده است.در هر صورت گلکسی فولد موبایلی دو هزار دلاری است و حتی در کشورهای غربی هم کمتر کسی از عده پرداخت هزینه آن برمی آید، بنابراین دستیابی به رقم فروش نیم میلیونی دستاورد کوچکی نیست.

از سوی دیگر گوشی تاشوی گلکسی فولد هنوز به بلوغ کامل نرسیده و در صورت رفع برخی مشکلات در طراحی و عملکرد و کاهش قیمت مشتریان به مراتب بیشتری برای خود دست و پا خواهد کرد.

نسخه اولیه گلکسی فولد که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۰۱۹ معرفی شد، با تاخیر بسیار و برخی تغییرات به دست خریداران رسید. کمپانی کره ای در حال کار روی نسخه دوم این دستگاه است که احتمالا به جای پلاستیک در نمایشگر آن از شیشه استفاده شده، دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی دارد و به صورتی عمودی از وسط تا می شود.

انتظار می رود گلکسی فولد ۲ بهمن ماه و در کنار پرچمدارهای جدید سری گلکسی معرفی شود.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی OmniVision در خلال CES 2020 از حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی برای موبایل های پرچمدار رونمایی کرد که امکان تصویربرداری با کیفیت حتی در شرایط نوری نامطلوب را فراهم می کند

حسگر OV48C این شرکت ابعادی مشابه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارد اما پیکسل های آن ۱.۲ میکرونی است. این حسگر توانایی حذف اختلالات تصویر ناشی از حرکت و تولید نسبت سیگنال به نویز (SNR) فوق العاده ای دارد. HDR یکپارچه با چیپ هم دست طراحان را در انتخاب HDR متناسب با منظره و سوژه باز می گذارد.

 

حسگر OV48C
 

 

OV48C به صورت ویژه برای موبایل های پرچمدار طراحی شده و بعید است در گوشی های میانرده شاهد آن باشیم. ترکیب رزولوشن بالا، پیکسل های بزرگ و محدوده داینامیک گسترده برای دستیابی به کیفیت دوربین مورد نیاز در موبایل های پرچمدار ضروری است. Arun Jayaseelan، مدیر بازاریابی OmniVision در این باره می گوید:

OV48C تنها سنسور تصویر موبایل در دنیا است که رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، اندازه پیکسل ۱.۲ میکرونی، HDR یکپارچه با چیپ، و سرعت بالا را در کنار SNR مطلوب و قابلیت تصویربرداری 4K ارائه می کند.

OV48C به لطف فناوری Quad Bayer در محیط های کم نور توانایی ترکیب چهار پیکسل برای تولید پیکسل ۲.۴ میکرونی و  تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت را دارد. اگر Quad Bayer به اندازه کافی کیفیت را ارتقا ندهد سنسور با کمک فناوری PureCel Plus نسبت سیگنال به نویز را ارتقا داده و تصویر بهتری ثبت می کند.

حسگر OV48C در حالت عادی نیز تصاویر  را با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و ویدیوها را با کیفیت 8K یا 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند. این حسگر توانایی فیلمبرداری آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم یا 720p با نرخ ۳۶۰ فریم در ثانیه را نیز دارد. تاریخ عرضه موبایل های مجهز به این سنسور هنوز مشخص  نشده است

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/09/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ad%d8%b3%da%af%d8%b1-ov48c/



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()