نوشته شده توسط : ساحل

تا چند سال قبل اینستاگرام تنها برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود ولی پس از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک، این شبکه اجتماعی به سمت بازرگانی شدن قبل رفت! نه فقط دگرگونی ها اینستاگرام منجر به کسب درآمد برای فیسبوک شد، بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی هم برای فروش محصولات یا خدمات خود از این شبکه اجتماعی محبوب کاربرد کردند. فیسبوک هم این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین دلیل است که قابلیت‌های زیادی را در کمر بستن صفحات تجاری قرار دیتا است! از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، قابلیت فعال‌سازی تگ قیمت اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید فروشگاه اینستاگرام خویش راه‌اندازی کنید. در حال حاضر صفحات زیادی هستی دارند که محصولات یا خدمات خویش را معرفی می‌کنند و به کاربران می‌گویند که برای خرید فرآورده به سایت مراجعه کنند. تگ قیمت اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات فرآورده را هم در اینستاگرام به کاربران نمایش دهید. در این نوشتار هدف داریم به تعلیم کامل فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید به چهره سر راست محصولات خود را به کاربران بفروشید! اگر با افزایش فروش کسب‌وکارتان موافق هستید، در پیوستگی ما را همراهی کنید.

فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام
اگر در مدیریت فروشگاه اینستاگرام یا یک صفحه تجاری را برعهده دارید که در آن محصولات فیزیکی ارائه می‌دهید، حد به تگ خرید در اینستاگرام هم دربایستن دارید. تگ خرید در اینستاگرام به شما کمک می‌کند الی بتوانید بها و اطلاعات هر محصول را به کاربر نمایش دهید و به آن‌ها قابلیت خرید آنی ارائه کنید. البته لازم است بدانید که در حال آماده تنها می‌توان بر روی محصولات فیزیکی بها گذاشت؛ پس اگر شما خدماتی برای ارائه دارید که فاکتورهای مختلفی در قیمت‌گذاری دخالت دارند این قابلیت به درد شما نمی‌خورد. به طور کلی صفحات تجاری (نه صفحات معمولی!) به کمک تگ خرید می‌توانند اطلاعات و بها فرآورده خویش را به کاربر نمایش دهند و کاربران با یک کلیک وارد سایت آن‌ها شوند و خرید خود را در چند ثانیه اتمام دهند! این کار در پایان به افزایش نرخ تبدیل هم کمک زیادی می‌کند.

فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام

توجه! افزودن تگ خرید در اینستاگرام به کمک فیسبوک اتمام می‌شود؛ تگ خرید اینستاگرام فلذا شما نخست باید قوانین و حریم خصوصی اینستاگرام و فیسبوک را مطالعه کنید تا محصولات شما خلاف قوانین این دو شبکه اجتماعی نباشد. در ضمن محل فعالیت کسب‌وکار شما باید در گرد از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشد که البته به کمک فیسبوک این سخت به راحتی حل می‌شود.

برای فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام به چه مواردی دربایستن داریم؟
برای راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام و فعال‌سازی تگ خرید نیاز به مواردی دارید که در این تقسیم به شناسایی آن‌ها می‌پردازیم:

بروزرسانی اینستاگرام به پسینیان نسخه موجود
داشتن یک حساب کاربری در این شبکه و تبدیل آن به صفحه تجاری اینستاگرام
داشتن یک حساب تجاری فیسبوک
داشتن یک صفحه فیسبوک برای کسب‌وکارتان
داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای هدایت کاربران از پست‌های اینستاگرام به آن
تایید اینستاگرام برای تبدیل شدن به فروشگاه اینستاگرام و فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام
در پیوستگی به تعلیم فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام می‌پردازیم که با به کارگیری آن می‌توانید صفحه خود را به یک فروشگاه اینستاگرام تبدیل کنید. برای شروع ۳ کار پایین را انجام دهید:

اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود باز کنید.
با حساب کاربری تجاری خویش در فیسبوک لاگین کنید؛ این پیشه را به کمک دسک‌تاپ (کامپیوتر یا لپ‌تاپ) انجام دهید.
سایت خود را در تب سایر مرورگر خویش باز کنید.
پس از انجام کارهای بالا کافی است ۶ مرحله پایین را انجام دهید الی فروشگاه اینستاگرام خویش را راه‌اندازی کنید.

آماده‌سازی حساب کاربری اینستاگرام
در مرحله اول شما باید به سراغ اینستاگرام خود بروید. اگر حساب کاربری شما مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید، باید آن را به حالت حساب شخصی در بیاورید؛ البته منظور ما حساب خصوصی نیست! بلکه شما باید حساب خود را از حالت business profile به حالت personal profile تغییر دهید. برای این کار مراحل ذیل را طی کنید.

ابتدا وارد بخش پروفایل خویش در اینستاگرام شوید؛ سپس از طریق آیکن چرخ‌دنده، وارد تنظیمات شوید:

 

در این زیر همین دسته گزینه‌ای به نام Switch Back to Personal Account وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید حساب کاربری خویش را به حالت پروفایل شخصی در بیاورید.

یک نکته! توجه دشته باشید که بازگردانی حساب از حالت بازرگانی به حالت شخصی تمام اطلاعات مربوط به insights اینستاگرام را از بین می‌برد؛ پس اگر به این اطلاعات بیچارگی دارید، حد از بخش‌های مهم آن اسکرین‌شات بگیرید تا بعدها با دشوار روبرو نشوید. حتی اگر اکانت خویش را به حالت بازرگانی بازگردانی کنید، تمام اطلاعات این بخش از صفر محاسبه می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید به اطلاعات پیشین این دسته دسترسی داشته باشید.

اضافه کردن صفحه به اکانت تجاری فیسبوک
برای فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام شما باید یک صفحه فیسبوک داشته باشید؛ پیشنهاد ما این است که یک صفحه جدید برای کسب‌وکار خویش ایجاد کنید یا اگر از صفحه‌‌ای برای کسب‌وکار خویش دارید، از همان کاربرد کنید. گاهی اوقات کاربران از صفحات نامرتبط بهره‌گیری می‌کنند که فیسبوک آن را تایید نمی‌کند یا در صورت تایید، با دشوار مواجه می‌شوند. برای اضافه کردن صفحه خویش به تقسیم بازرگانی فیسبوک بس است در اکانت فیسبوک خود وارد آدرس business.Facebook.com شوید:

آموزش فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام با استفاده از فیسبوک

در این تقسیم باید یکتا از صفحات فیسبوک خویش را انتخاب کنید. اگر منظور اضافه کردن یک صفحه را دارید بس است بر روی احد از صفحات خویش که در این دسته نمایش دیتا شده کلیک کنید. همچنین اگر می‌خواهید یک صفحه جدید برپایی کنید، کافی است از راه دسته اصلی فیسبوک روی Create a New Page کلیک کنید و صفحه جدید خویش را بسازید! سپس اطلاعات مربوط به صفحه و کسب‌وکار خود را در این دسته تکمیل کنید و به سراغ مرحله بعد برای فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام بروید.

پروفایل اینستاگرام خویش را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید!
اکنون زمان آن است که دوباره صفحه اینستاگرام خویش را به یک صفحه تجاری تبدیل کرده و مجدد اکانت فیسبوک را به آن وصل کنید. برای این کار وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و از راه تقسیم تنظیمات، بر روی Switch to Business Profile کلیک کنید:

 

سپس باید چشم براه بمانید تا در تقسیم Connect to Facebook page فیسبوک خویش را به اکانت اینستاگرام متصل کنید. بعد از آن باید صفحه موردنظر خویش را که برای پروفایل اینستاگرام خود ساخته‌اید، گزینش کنید! پروا داشته باشید که این صفحه باید همان صفحه‌ای باشد که به تقسیم بازرگانی فیسبوک (Facebook Business) اضافه کرده‌اید.

https://www.didogram.com/blog/wp-content/uploads/2017/11/CMcDonald_Instagram-for-Business-Update_2.png

در پیوسته بس است شماره تماس خویش را وارد کنید الی صفحه شما به یک صفحه تجاری تبدیل شود. توجه داشته باشید که اگر نمی‌خواهید عدد تماس شما در صفحه اینستاگرام نمایش داده شود، بعد از فرجام این مراحل از راه دسته اطلاعات تماس در تنظیمات آن را غیرفعال کنید!

اضافه کردن پروفایل اینستاگرام به بخش تجاری فیسبوک
در این مرحله باید پروفایل اینستاگرام خویش را به دسته بازرگانی فیسبوک اضافه کنید! در تقسیم بازرگانی فیسبوک بر روی Business setting کلیک کنید تا تنظیمات این بخش به شما نمایش داده شود:

 

در منوی سمت چپ بخشی به نام Accounts وجود دارد که با کلیک بر روی instagram accounts می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام خود را اضافه کنید. با کلیک بر روی Add می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را اضافه کنید:

 

در این بخش از شما نام‌کاربری و رمز عبور اینستاگرام را می‌خواهد لغایت در این تقسیم اضافه شود. در پیوسته می‌توانید اطلاعات اضافی را پر کنید که البته نیازی به آن‌ها نخواهیم داشت! بس است بر روی Skip کلیک کنید و اطلاعات را تکمیل نکنید.

محصولات خود را به فیسبوک اضافه کنید!
این مرحله دقیقاً همان بخشی است که به آن احتیاج داریم! ما به راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام بیچارگی داریم و می‌خواهیم با اضافه کردن تگ خرید در اینستاگرام این قابلیت را به صفحه خود اضافه کنیم. برای این پیشه نخست باید یک کاتالوگ از محصولات خود در فیسبوک ایجاد کنیم! بس است از راه منوی بالای فیسبوک بر روی Catalogues که زیرمنوی دسته Assets است، کلیک کنید:



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای پخش یک فایل MP4 در رایانه خود، شما باید یک دستگاه پخش رسانه ای داشته باشید که این کار را انجام می دهد. اگر از ویندوز مدیا پلیر نسخه 12 استفاده می کنید، می توانید ویدیو MP4 خود را پخش کنید، اما اگر نسخه 11 یا پایین تر داشته باشید، شما باید یک کدک نصب کنید یا از یک پخش کننده رسانه ای شخص ثالث مانند VLC یا QuickTime استفاده کنید.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

قسمت 1

استفاده از پخش کننده های پیش فرض رسانه

فایل Mp4 خود را از یک سایت معتبر دانلود کنید، یا از یک درایو USB بازیابی کنید یا به سادگی آن را از هارد دیسک کامپیوتر خود باز کنید.

روی "File" کلیک کنید، سپس "Open"، سپس فایل MP4 را انتخاب کنید.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

بر روی آن دوبار کلیک کنید. اگر دوبار بر روی ویدیو کلیک کنید، پخش کننده پیشفرض رسانه شما فعال خواهد شد و ویدیوی شما را پخش خواهد کرد.

احتمالا این ویدیو با ویندوز مدیا پلیر باز خواهد شد. تمام رایانه های شخصی که هر نسخه از ویندوز را اجرا می کنند با این دستگاه پخش ویدئویی ساخته شده اند. ویندوز مدیاپلیر 11 و پایینتر  فایل MP4 را بدون کدک یا رمزگذار شخص ثالث باز نمی کند.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

یک بسته رمزگذار یا کدک نصب کنید. بسته های رمزگذار MPEG-4 سازگار با DirectShow توصیه شده مایکروسافت را نصب کنید.

شما همچنین می توانید کدک ها را از آدرس زیر دانلود کنید .

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/format/codecdownload.aspx 

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

بر روی آیکون ویدئو راست کلیک کنید. اگر شما سیستم عامل ویندوز را اجرا می کنید، به جای دوبار کلیک کردن بر روی فایل MP4، می توانید روی فایل MP4 راست کلیک کنید تا پخش کننده رسانه ای که می خواهید برای پخش ویدئو خود انتخاب کنید. این یک منوی کشویی را نشان می دهد.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

 

با کلیک بر روی " Open With" از منوی کشویی، یک پنجره آبشاری جدید باز خواهد شد. یک لیست از پخش کننده های ویدئویی نشان میدهد. به احتمال زیاد، آنها شامل "Windows Media Player" و هر دستگاه پخش رسانه ای شخص ثالث است که نصب شده است.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

روی Windows Media Player کلیک کنید. اگر یک کدک یا یک بسته رمزگذار دانلود کرده اید، ویدیوی دلخواه MP4 شما در ویندوز باز خواهد شد.

 

قسمت 2

دانلود پخش کننده رسانه های ثالث

 

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

پخش کننده رسانه ای را از یک سایت معتبر دانلود کنید. دانلود یک پخش کننده ویدیوی دیگر می تواند مفیدتر یا راحت تر از نصب یک بسته کدک یا رمزگشایی باشد. پخش کننده های محبوب شامل ثالث VLC یا XBMC هستند. 

 

هر دو نرم افزار رایگان و پرداختی موجود است. برخی از نرم افزارهای رایگان مانند VLC Media Player، Media Player Classic و غیره از بهترین و رایج ترین نرم افزارها هستند. آنها از پخش تقریبا تمام فرمت های ویدیویی و صوتی پشتیبانی می کنند. 

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

به «Properties» بروید. با رفتن به «Properties »، پخش کننده پیشفرض رسانه خود را تغییر دهید. «Tab General» را انتخاب کنید، سپس «Change»، سپس پخش رسانه انتخابی خود را انتخاب کرده و روی «OK» کلیک کنید.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

برای انتخاب دستگاه پخش رسانه ای راست کلیک کنید اگر شما سیستم عامل ویندوز را اجرا می کنید، به جای دوبار کلیک کردن بر روی فایل MP4، می توانید روی فایل MP4 راست کلیک کنید تا پخش کننده شخص ثالث خود را انتخاب کنید. این یک منوی کشویی را نشان می دهد.

 

پخش فیلم Mp4 بر روی رایانه, پخش یک فایل MP4 در رایانه

 

با کلیک بر روی "Open With" از منوی کشویی، یک پنجره آبشار جدید باز خواهد شد. یک لیست از پخش کننده های ویدئویی با پخش کننده شخص ثالثی که نصب شده است، ارائه خواهد شد. بر روی دستگاه پخش رسانه مورد نظر کلیک کنید و فایل MP4 شما باز خواهد شد.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/play-mp4video2-computer.html



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، به طور حتم متوجه شده‌اید که مشکلات رابط کاربری در ویندوز 10 بسیار متداول است. مشکلاتی همچون کارنکردن تسکبار یا منوی جستجو، چیز جدیدی در این سیستم عامل نیست. قصد داریم به راهکارهای حل مشکل تسکبار در ویندوز 10 بپردازیم. روش‌هایی که در در این جا ارائه می‌دهیم به شما کمک می‌کنند تا مشکلات مربوط به تسکبار را رفع کنید.

 

کار نکردن منوی استارت در ویندوز ۱۰ :

اولین کاری که می‌توانید برای حل مشکل  انجام دهید این است که آن را ریستارت کنید. برای این کار کافیست با زدن کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift + Esc تسک منیجر را اجرا کنید. در پنجره‌ی باز شده روی More Details کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده و از تب Processes به دنبال Windows Explorer بگردید. روی آن کلیک راست کنید و گزینه‌ی ریستارت را بزنید.

 

حالا متوجه می‌شوید که تسکبار به طور کامل برای چند لحظه محو می‌شود و سپس مجددا بارگذاری می‌گردد. این موضوع طبیعیست اما وقتی که برگشت باید مشکلش حل شده باشد. اگر این روش کار نکرد، می‌توانید از اکانت خود در ویندوز ۱۰ بیرون بیایید و سپس دوباره وارد آن شوید. البته ریستارت کردن کلی کامپیوتر همیشه می‌تواند چاره‌ساز باشد.

 

برطرف کردن مشکلات نوار ابزار ویندوز 10, مشکلات نوار ابزار ویندوز 10

کار نکردن منوی استارت در ویندوز ۱۰

 

آیکون‌های نوار ابزار ویندوز 10 گم شده‌اند: 

اگر آیکون‌های داخل نوار ابزار شما گم شده‌اند و سینی سیستم موجود در سمت راست پایین ویندوز ساعت و سایر اجزای خود را نشان نمی‌دهد، باید از فرامین خط فرمان برای رفع مشکل استفاده کنید. 

ابتدا روی منوی استارت راست کلیک کنید و یکی از گزينه‌های Command Prompt (Admin) یا Windows PowerShell (Admin) را انتخاب کنید.

در پنجره خط فرمان باز شده ابتدا فرمان SFC را امتحان کنید که ابزار System File Checker را برای بررسی و رفع مشکلات ویندوز باز می‌کند. فرمان زير را وارد کنید و بعد از اتمام کار ویندوز را ری استارت کنید. 

 

اگر این کار مشکل را برطرف نکرد، می‌توانید یک ابزار دیگر را امتحان کنید. فرمان زير را وارد کنید تا Disk Image Servicing and Management (DISM) کار عیب یابی را انجام دهد و بعد از اتمام کار یک بار ویندوز را ری استارت کنید. 

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

 

برطرف کردن مشکلات نوار ابزار ویندوز 10, مشکلات نوار ابزار ویندوز 10

مشکلات نوار ابزار ویندوز 10

 

مخفی نشدن تسک بار ویندوز ۱۰ : 

گاهی اوقات پیش می آید که شما ویژگی مخفی شدن تسک بار تحت عنوان Auto-hide functionality را فعال کرده اید. ولی تسک بار به درستی مخفی نمی شود. اگر کارهای مرحله قبل در این مواقع اثرگذار نبود می توانید از مراحل زیر حل مشکل را امتحان کنید:

۱- به این مسیر بروید:

Settings > Personalization > Taskbar

۲- در اینجا مطمئن شوید که گزینه  Automatically hide the taskbar in desktop mode را فعال نموده اید.

 

۳- شاید با غیرفعال کردن و مجددا فعال کردن این گزینه مشکل نوار وظیفه ویندوز ۱۰ شما حل شود.

اما یکی دیگر از دلایلی که می تواند منجر به عملکرد نادرست تسک بار شود این است که یکی از نرم افزارهای در حال اجرا در حال ایجاد مشکل به هر نحوی باشد. بنابراین نگاهی به نرم افزارهایی که باز کرده اید و دقت کنید که آیا پیام یا اخطاری که نیاز به توجه شما داشته باشد صادر کرده اند یا خیر. این کار را از سریق System Tray ویندوز هم می توانید انجام دهید. همچنین با رفتن به مسیر Settings > System > Notifications & actions می توانید پیام های صادر شده را مشاهده نمایید.

 

 

مخفی شدن آیکون تسک بار ویندوز ۱۰ :

در صورت بروز این مشکل تسک بار ویندوز ۱۰ باید آماده سر و کله زدن با خط فرمان ویندوز شوید. البته این کار به آن سختی که به نظر می رسد نخواهد بود. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید: 

۱- کلیدهای ترکیبی Windows + X را بفشارید (یا روی منوی استارت راست کلیک کنید) تا منوی Power User باز شود.

 

۲- از این بخش می توانید Command Prompt یا (Windows PowerShell (Admin را برای اجرا انتخاب نمایید.

 

۳- در صفحه ای که باز می شود فرمان SFC را تایپ کنید. این فرمان موجب فععال شدن چک کننده سیستم فایل ویندوز می شود.

 

۴- در ادامه این فرمان را تایپ کنید:

 

sfc /scannow

 

۵- اگر با این کار مشکلتان حل شد این دستور را وارد کنید:

DSIM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth 

 

با انجام این مراحل مشکل ناپدید شدن آیکون تسک بار حل خواهد شد.

 

برطرف کردن مشکلات نوار ابزار ویندوز 10, مشکلات نوار ابزار ویندوز 10

برطرف کردن مشکلات نوار ابزار ویندوز 10

 

تسک بار ویندوز ۱۰ هنگ کرده است : 

اگر تسک بار را می‌بینید، اما هیچکدام از ویژگی‌ها و کاربرد‌هایش قابل استفاده نیست و در واقع هنگ کرده است، نیاز دارید تا از PowerShell استفاده کنید.

برای اجرا کردن PowerShell در نوار جست و جو این نام را تایپ کرده و سپس با کلیک راست کردن روی آیکون آن، گزینه‌ی Run as Administrator را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره‌ای احتمالا آبی رنگ شبیه به CMD دستور زیر را در آن تایپ نمایید: 

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register 

 "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

 

سپس به مسیر C:\Users\[Username]\AppData\Local بروید. فولدر TileDataLayer را پیدا کنید و آن را حذف نمایید. بعد از گذشت چند ثانیه، احتمالا مشکل تسک بار شما حل خواهد شد.

روش دوم و کاری تری در این بین وجود دارد که البته باعث می‌شود بسیاری از اپلیکیشن‌ها و همچنین Store از سیستم شما حذف شود. برای این کار باید PowerShell را با باز کرده و سپس دستور زیر را وارد نمایید:

 Get-AppxPackage | Remove-AppxPackage

Get-AppxProvisionedPackage -Online | Remove-AppxProvisionedPackage -online

 

سپس سیستم خود را ریستارت کنید. احتمالا همه‌ی مشکلات برطرف شده است. البته این روش را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/windows10-toolbar-problems.html



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()