نوشته شده توسط : ساحل

اکثر بازدیدکننده‌ها، سایت شما رو از طریق موتور جستجو پیدا می‌کنند؛ از طرفی هر کسب و کاری اولویت رو میذاره روی جذب مخاطب! ولی اگر رقبا زیاد باشند کار دشوار می‌شه، چون باید بهتر باشید لغایت از رقبا جلو بزنید.

برای این پیشه باید در پیش درآمد استراتژی رو مشخص کنید، یک هاست قوی انتخاب کنید و در گام‌های بعدی روی ظاهر وبسایت پیشه کنید، تقسیم بندی‌ها رو مشخص کنید، درونمایه تولید کنید، ریچ اسنیپت و اسکیما بسازید، عکس بذارید، محصول بذارید؛ چه بسا اون وسطا نظرتون عوض شه یکسری لینک‌ها رو حذف کنید یا ریدایرکت بزنید و …

اما به همین راحتیه؟ خیر. با هستی اینکه وردپرس بهترین CMS برای سئو هست، ولی حتی اگر یک متخصص سئو هم باشید، باز هم به یک افزونه SEO احتیاج دارید؛ همونطور که با هستی برگزیدن پرسرعت‌ترین هاست شاید به افزونه افزایش سرعت وردپرس دربایستن خواهید داشت.

افزونه های سئو توانایی آنالیز محتوای سایت رو دارند و می‌تونند به صورت هوشمند نقاط سستی رو معرفی کنند و یا امکانات خاصی رو در اختیارتون بذارند(مثلاً کش کردن و ساخت ریچ اسنیپت رو در نظر بگیرید).

مفهوم ریچ اسنیپت و اسکیما در افزونه های سئو
ازونجایی که ریچ اسنیپت و اسکیما گرد از عوامل مؤثر برای بهبود سئو هستند، قراره در این مطلب کلی بهش اشاره کنیم. بعد بهتره قبل از معرفی افزونه بهینه سازی سئو، در باره این دو کلمه کاربردی و جالب صحبت بشه.

schema به راستی یکسری دیتا و دستورات هستشرکت آوش تککه به کدهای وبسایت اضافه میشن. این دستورات حکم نشان گذاری محتوای وبسایت رو دارند. اینطوری پس از crawl سایت بدست موتور جستجو، بخش‌های مهم یک سایت، یک نوشته و … مشخص میشه؛ در واقع schema markup یا نشانه گذاری اسکیما دستور ریچ اسنیپت: در نوشتار ریچ اسنیپت چیست به طور کامل به این جستار پرداخته شده. به طور خلاصه rich snippet نتیجه‌ی به کارگیری ساختار نشانه گذاری اسکیما هست. یعنی اون اطلاعات اثر گذاری شده در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای کاربر به نمایش در میاد. به این باکس ریچ اسنیپت میگن. ریچ اسنیپت میتونه امتیاز نوشته، پرسش و پاسخ، منو، قیمت و یا خیلی موارد دیگه باشه. تصاویر پایین مثالی از ریچ اسنیپت هستند.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیفون SE نسل دوم اپل از مجموعه‌ی متنوعی از والپیپرهای جذاب بهره می‌گیرد که با مراجعه به ادامه‌ی این مطلب می‌توانید آن را برای دستگاه خود دانلود کنید.

اپل شب گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای مطبوعاتی به‌صورت رسمی از نسل دوم آیفون اس ای (Apple iPhone SE 2020) پرده‌برداری کرد تا حضور پررنگ‌تری در بازار موبایل‌های میان‌رده داشته باشد. آیفون SE 2020 همچون دیگر گوشی‌های دیگری که اپل معرفی می‌کند دارای چندین والپیپر جدید است که زیبایی خاصی دارند. 

گوشی آیفون میان‌رده‌ی جدید اپل که در ابتدا رسانه‌ها از آن با نام آیفون ۹ یاد می‌کردند قرار است در سه رنگ روانه‌ی بازار شود؛ علاقه‌مندان خواهند توانست این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز (Product Red) تهیه کنند. ناگفته نماند با وجود شباهت‌های متعدد بین آیفون SE نسل دوم و آیفون ۸ حتی از لحاظ رنگ‌بندی، تفاوت‌هایی در این بین به‌چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد رنگ مشکی آیفون SE نسبت‌به آیفون ۸ تاریک‌تر است و همچنین رنگ سفید آن نیز نسبت‌به رنگ نقره‌ای آیفون ۸ تمیزتر به‌نظر می‌رسد. 

در تصاویر تبلیغاتی اپل برای آیفون SE نسل دوم شاهد هستیم که هر والپیپر گوشی با رنگ پنل پشتی آن همگام‌سازی می‌شود. کارشناسان رسانه‌ی 9to5Mac توانسته‌اند والیپپرهای یادشده را از کد iOS استخراج کنند و با کیفیت بالا برای دانلود در دسترس قرار دهند.

والپیپر مربوط به آیفون SE نسل دوم سفیدرنگ، شامل طرحی زیبا با رنگ‌های آبی و بنفش است، درحالی که در والپیپر مدل مشکی‌ طرحی با رنگ‌های زرد، سبز و سفید به‌چشم می‌خورد. از طرفی مدل قرمز موسوم‌به Product Red را داریم که والپیپرش جذاب‌تر از دو مدل دیگر است و در آن رنگ‌های قرمز، نارنجی و مشکی به‌چشم می‌خورد. دیگر اطلاعاتی که بهتر است درمورد آیفون SE نسل دوم بدانید شامل این موارد هستند: پیش‌خرید گوشی از فردا (جمعه) آغاز می‌شود و تاریخ عرضه‌ی آن برای ۲۴ آوریل ۲۰۲۰ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) تعیین شده است. مدل پایه‌ی گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۹۹ دلار قیمت دارد و کاربر می‌تواند مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن را به‌ترتیب با قیمت ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار تهیه کند. 

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به مشاهده‌ی والپیپرهای نسل دوم آیفون SE اپل بنشینید؛ نسخه‌ی تاریک و روشن هر والپیپر که متناسب با فعال یا غیرفعال بودن حالت Dark سیستم‌عامل iOS نشان داده می‌شوند در ادامه قابل‌دریافت هستند:

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بنچمارک فاش‌شده‌ی گیک‌بنچ V4 نشان می‌دهد پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Ryzen 9 4900HS نسبت‌به پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i9-10900F عملکرد بهتر و مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.

جدیدترین بنچمارک‌های منتسب‌به پردازنده‌‌ی مرکزی نسل دهمی Core i9-10900F اینتل که از ۱۰ هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند، به‌تازگی در فضای وب فاش شده است. نگاهی کلی به بنچمارک‌های موردبحث نشان می‌دهد این پردازنده‌ی دسکتاپ قدرتی کمتر از حد انتظار دارد و نمی‌تواند در حد و اندازه‌ی پردازنده‌های هم‌رده‌ی سری رایزن ظاهر شود که AMD برای بازار دسکتاپ و حتی لپ‌تاپ‌ ارائه می‌دهد.

یکی از بنچمارک‌های جدید توسط فردی با نام کاربری Momomo_Us در توئیتر منتشر شده است که ظاهرا توانسته نسخه‌ای از تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای Intel Core i9-10900F را در دیتابیس گیک‌بنچ پیدا کند. تراشه‌ی موردبحث تیم آبی نخستین بار هفته‌ی گذشته در اخبار رؤیت شد و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده است.

 Core i9-10900F دارای ۱۰ هسته‌ی پردازشی است و از ۲۰ ترد بهره می‌برد. این تراشه از تراشه‌های سری Core i9 وظایف مختلف را با فرکانس پردازشی پایه‌ی ۲/۸۰ گیگاهرتز انجام می‌دهد و فرکانس پردازشی بوست آن در حالت تک هسته‌ای به ۵/۲ گیگاهرتز و در حالت چند هسته‌ای به ۴/۶ گیگاهرتز می‌رسد. افزون بر این موارد تراشه‌ی نسل دهمی موردبحث اینتل دارای مجموعا ۲۰ مگابایت حافظه‌ی کش (Cache) است و توان طراحی حرارتی (TDP) معادل ۶۵ وات دارد.

ناگفته نماند که توان طراحی حرارتی ۶۵ وات یادشده مربوط به فرکانس پردازشی پایه‌ی Core i9-10900F است و از آن با نام سطح اول توان مصرفی (PL1) هم یاد می‌شود. این درحالی است که توان طراحی حرارتی واقعی که از آن با نام سطح دوم توان مصرفی (PL2) هم یاد می‌شود، بسیار بالاتر است. در رابطه با پردازنده‌ی Core i9-10900F، محدودیت PL1 روی ۱۷۰ وات و محدودیت PL2 روی ۲۲۴ وات تنظیم شده است. با حساب سرانگشتی ساده متوجه می‌شویم که اعداد یادشده، بالای سه برابر بیشتر از عدد TDP اعلام‌شده توسط اینتل هستند و بنابراین پردازنده‌ی موردبحث بسیار پرمصرف‌تر از آن است که فکرش را بکنید.

تفاوت مصرف انرژی لیتوگرافی ۷ نانومتری AMD با ۱۴ نانومتری اینتل در پردازنده‌های موردبحث به‌وضوح مشخص است

با نگاهی به بنچمارک جدید متوجه می‌شویم تراشه‌ی اینتل Core i9-10900F توانسته است امتیاز ۵٬۷۴۷ را در بخش عملکرد تک هسته‌ای و امتیاز ۲۹٬۶۳۶ را در بخش عملکرد چند هسته‌ای کسب کند. گرچه این امتیازات برای پردازنده‌ای مرکزی که از ۱۰ هسته و ۲۰ ترد بهره می‌گیرد و در مقایسه با پردازنده‌های آنلاک سری K به‌منظور ارائه‌ی قدرت کمتر تنظیم شده است امتیازاتی معقول به‌حساب می‌آیند، اما وقتی به مقایسه‌ی آن با رقبای هم‌رده بپردازید، متوجه می‌شوید که AMD عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

با مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم تراشه‌ی AMD Ryzen 7 3800X توانسته است در همین بنچمارک به‌طور متوسط امتیاز ۳۰ تا ۳۵ هزار کسب کند؛ در ضمن این امتیاز در همین بنچمارک برای Ryzen 9 3900X بین ۴۰ تا ۴۵ هزار است. از طرفی تراشه‌ی نسل نهمی  Intel Core i9-9900KS توانسته است امتیازی در حدود ۳۵ هزار کسب کند و Core i9-10980HK هم موفق‌به کسب امتیاز تقریبا ۳۲ هزار شده است.

در اسکرین‌شات‌های زیر می‌توانید نظاره‌گر بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و مقایسه‌ی آن با پردازنده‌ی Ryzen 9 4900HS باشید:

هر یک از تراشه‌هایی که در پاراگراف بالا درموردشان گفتیم، دارای مزیت‌هایی نسبت‌به تراشه‌ی نسل دهمی Core i9-10900F اینتل هستند. پردازنده‌های مرکزی موردبحث اینتل در مقایسه با پردازنده‌ی جدید Core i9-10900F فرکانس پردازشی بسیار بالاتری دارند، درحالی که پردازنده‌های AMD از مزیت داشتن محدودیت توان مصرفی پایه‌ی بالاتر (۱۰۵ وات) بهره می‌گیرند. اما چه می‌شود اگر تراشه‌ی جدید اینتل را با تراشه‌ای مقایسه کنید که برای لپ‌تاپ‌ها ساخته شده است؟ این نوع تراشه‌ها معمولا هسته و ترد کمتری دارند، فرکانس پردازشی‌شان پایین‌تر است و همچنین از TDP کمتری بهره می‌گیرند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347534/intel-core-i9-10900f-desktop-crushed-amd-ryzen-9-4900hs-8-core/



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لطفا هر ساعت هوشمندی که خوشتان آمد را نخرید!

ظاهر ساعت ابتدایی ترین معیار در برگزیدن می باشد.از عقیده من ساعت هوشمندی ارزش خرید دارد که ویژگی های کیفیت ساخت بالا، مقاومت بالا در برابر ضربه، سخت انگیزه ها نیرومند و در منتهی زیبایی منحصر بفرد را دارا باشد. بهترین ساعت هوشمند تا قیمت ۲ میلیون البته میزان اهمیت و اولویت این معیارها با پروا به بودجه خرید متغیر هستند.

خواندن این مطلب تنها 13 دقیقه سررسید می خواهد اما در روبرو زمانی که صرف خواستن می کنید، بهترین ساعت هوشمند را متناسب با پولتان بدون آزمون و خطا گزینش خواهید کرد. اگر هدف خرید ساعت یا مچ بند هوشمند را دارید حتما این مقاله را الی انتها بخوانید.

بهترین ساعت های هوشمند بازار ایران در سنه 98
بهترین ساعت های هوشمند بازار ایران در سنه 98


ساعت های هوشمند دودمان جدید ساعت های مچی هستند که با گوشی های موبایل یکی کردن شده و با اسم ساعت هوشمند شناسایی شده اند. طبق نظر کارشناسان در سال 2025 تعداد افرادی که از ساعت های هوشمند بهره‌گیری می کنند اغلب از مصرف کنندگان گوشی همراه خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه درباره تاریخچه ساعت هوشمند می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید. اما بحث من در این مطلب فقط و فقط معرفی ساعت هوشمند ارزشمند در قیمت های مختلف است لغایت تمام کاربران این مقاله بتوانند لذت داشتن ساعت هوشمند با ارزش خرید بالا نسبت به پولشان را تجربه کنند.

ساعت هایی که در این مقاله بررسی شده اند بیشتر با مدل های بالاتر و گرانتر بازار سنجش می شود.(این یعنی ارزش خرید بالا)

با ما به اتفاق باشید با تحلیل نقاط قوت و ناتوانی 10 ساعت هوشمند برتر بازار ایران در سنه 98.

1. ساعت هوشمند وی سریز مدل A1 (زیر 100 هزار تومان)
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1


ساعت هوشمند وی سریز A1 ساعتی است که نیازتان را علاوه بر داشتن یک ساعت هوشمند از داشتن یک گوشی هوشمند هم برطرف می کند. این ساعت هوشمند با قیمت مناسبی که دارد در کران یک ساعت هوشمند حرفه ای ظاهر شده است که قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و کارت حافظه الی 32 گیگابایت را دارد. اگر منظور خرید یک ساعت هوشمند با کیفیت را دارید ولی نمی خواهید هزینه زیادی کنید حتما این ساعت را در عقیده داشته باشید. به جرأت می طاقت گفت که در این رنج بها بی رقیب است و توانایی چشم وهمچشمی با مدل های بالاتر را هم دارد.


قیمت : 89,800 تومان

نقاط قوت : پشتیبانی از کارت حافظه و سیم کارت ، وزن ناچیز ، حمایت از پارسی ، بند سیلیکونی ، دوربین
نقاط سستی : نداشتن GPS ، نداشتن حافظه داخلی ، تاچ نسبتا ضعیف
مشخصات اغلب و خرید

2. ساعت هوشمند جی تب مدل W101 (از 100 تا 250 هزار تومان)
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1
شرکت جی تب یکتا از بهترین های حوزه ساخت ساعت های هوشمند می باشد. محصولات این شرکت ارزان و در عین حال زیاد با کیفیت می باشند. بسیاری از افراد این ساعت را با ساعت هوشمند وی سریز مدل A1 که در گزینه قبل آن را تحلیل کردیم مقایسه می کنند. ولی تفاوت اصلی این ساعت داشتن حافظه 32 مگابایتی در کنار بی عیب و نقص بودن آن نسبت به ساعت هوشمند وی سریز A1 است. باتری قوی و بدنه مستحکم از ویژگی های اصلی این ساعت می باشد.


قیمت : 115,000 تومان

نقاط قوت : پشتیبانی از کارت حافظه و سیم کارت ، آلارم ضد سرقت ، ارزش خرید بالا نسبت به بها ، بند سیلیکونی ، دوربین ، جنس بدنه آلومینیومی
نقاط ضعف : نداشتن GPS
مشخصات اغلب و خرید

3. مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global (از 250 تا 500 هزار تومان)
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1
ساعت هوشمند وی سریز مدل A1


شرکت شیائومی در سال 2019 با رونمایی از مچ پاراگراف (لاتین) Mi Band 4 Global کاربرانش را حیرت زده کرد. نقطه قوت این مچ پاراگراف (لاتین) صفحه نمایش AMOLED رنگی ، ضد ضربه و تمام لمسی می باشد. شیائومی در این نسخه با افزایش نزدیک 40 درصدی اندازه صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی آن را به 0.95 اینچ رساند.

علاوه بر ویژگی ها ظاهری بی همتا ، این مچبند از حسگرهای 6 محوره بهره می برد که قادر به تشخیص تپش قلب(بسیار دقیق) ، عدم جنبش ، میزان کالری سوزانده شده و ... می باشد. چندین حالت ورزشی در این مچبند تعبیه شده است که شما را در اتمام انواع فعالیت های ورزشی همراهی می کند.

از سایر خاصیت های این مچبند می طاقت به قابلیت پیوست به گوشی همراه با برنامه Mi Fit اشاره کرد. با داشتن این دستبند شما قادر خواهید بود تا نمودارهای مربوط به تکاپو های روزانه مشابه خواب یا ورزش را نگریستن نمایید. ودر جهت شفا سخیف حیات خویش و اطرافیانتان قدم بردارید.


قیمت : 353,700 تومان

نقاط قوت : صفحه نمایش AMOLED ، ثابت در برابر گردوغبار ، حفاظت شارژ لغایت 20 روز ، پاراگراف (لاتین) سیلیکونی
نقاط ناتوانی : نداشتن GPS
مشخصات بیشتر و خرید

4. ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip گلوبال (از 500هزار الی 1 میلیون تومان)
ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip گلوبال
ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip گلوبال


شیائومی در این مدل با کارکردن بیشتر روی ماندگاری شارژ و همچنین نور صفحه نمایش نسبت به نسخه های پیشین Amazfit Bip را رهسپار بازار کرد. این ساعت هوشمند از یک باتری 190 میلی آمپری استفاده می کند که با یک بار شارژ در چهره صریح بودن GPS تا 22 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد. این مدل فقط 32 گرم وزن دارد و در عین سبک بودن می تواند فقط با یک بار شارژ تا 4 ماه (GPS خاموش) صریح بماند.

ویژگی سایر این ساعت هوشمند مقاوت و استحکام بی اندازه آن می باشد که علاوه بر گردوغبار قادر به مقاومت در آب تا عمق 1.5 متری می باشد.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Bip هم مشابه مچ پاراگراف (لاتین) شیائومی که در بخش قبل گفته شد از حسگرهایی برای وارسی بر خواب و اندازه گیری تپش قلب سهم می برد که می توانید نمودار کامل کار و جنبش های روزانه تان را در این ساعت هوشمند مشاهده نمایید.


قیمت : 795,700 تومان

نقاط قوت : GPS ، باتری قوی(نگهداری شارژ تا 45 روز) ، جنس بدنه پلی کربنات ، پاراگراف (لاتین) سیلیکونی ، مقاوم در مساوی آب و گردوغبار ، ارزش خرید بالا نسبت به قیمت
نقاط ناتوانی : عدم حمایت از سیم کارت
مشخصات بیشتر و خرید

5. مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit (از 1 لغایت 1.5 میلیون تومان)
مچ پاراگراف (لاتین) هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit
مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit


مچ پاراگراف (لاتین) هوشمند Galaxy Fit محصول سال 2019 است که مدتی قبل توسط شرکت سامسونگ رونمایی شد. این مچبند از پایداری زیاد فوقانی برخوردار می باشد به طوری که بر پایه گفته کمپانی سامسونگ می نا با آن برای مدت زیادی تا عمق 50 متری شنا کرد. همچنین این مچبند ، جدیدترین امکانات و حسگر ها مثل حسگر تپش قلب ، عجله سنج و ژیروسکوب را در خویش جای داده است.

از ویژگی های سایر این مچبند زیبا و منحصر به فرد می تاب به نمایشگر AMOLED و پاراگراف (لاتین) سلیکونی که مایه نشستن ساعت روی دست شده اشاره کرد.

با پروا به این که این مچبند برای کار و جنبش های ورزشی ساخته شده است اما علاوه بر تیپ های اسپرت با جامه های اداری ورسمی هم ست می شود.


قیمت : 1,285,000 تومان

نقاط قوت : صفحه نمایش AMOLED ، پردازنده نیرومند ، پاراگراف (لاتین) سیلیکونی ، ثابت در مساوی آب و گردوغبار ، ارزش خرید بالا نسبت به بها ، حافظه داخلی + رم 2 گیگابایت ، NFC ، شارژر بی سیم
نقاط سستی : نداشتن GPS
مشخصات اغلب و خرید

6. ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active (از 1.5 تا 2 میلیون تومان)
مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit
مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit


شرکت سامسونگ این ساعت هوشمند را با شعار "زیبایی در سادگی و درعین حال قدرتمند" معرف کرد. به طوری که در این مدت کوتاهی طرفداران بسیار زیادی در سراسر عالم پیدا کرده است.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active از قابلیت هایی همچون اخطار تپش قلب ، مقاومت در برابر آب لغایت عمق 50 متری ، حافظه داخلی 4 گیگابایتی و حسگرهای شتاب‌سنج ، فشارسنج ، ژیروسکوپ ، حسگر ضربان قلب ، حسگر روشنایی بهره می برد. وانگهی میزان استرس شما را در هر لحظه با دقت بسیار بالا اثر می دهد.

اما چرخشگاه این ساعت صفحه نمایش OLED تمام لمسی با عمق رنگ 16 میلیون می باشد که حس بی اندازه ای را به صاحبش منتقل می کند.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active با سهم گیری از یک باتری 230 میلی آمپر قابلیت حفاظت شارژ الی 45 ساعت را دارد.

ویژگی ای که این ساعت را از ساعت های شناسایی شده لغایت به اینجا جدا می کند قابلیت شارژبه صورت بی سیم می باشد. با این امکان شارژ ساعت هوشمند شما در یک چشم به هم زدن پر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آشنایی با معایب وردپرس
wordpress
در نوشتار ای جداگانه تحت عنوان آشنایی با مهمترین مزایای وردپرس به رسیدگی مزایا و نقات قوت این سیستم پرداختیم. اما در این تقسیم از مقاله تصمیم گرفتیم که از حیث یک منتقد به سیستم مدیریت محتوای وردپرس نگاه کنیم. زیرا برای اینکه ببینیم که وردپرس برای ما مناسب است یا نه، علاوه بر شناخت امکانات و مزایای آن، باید نسبت به معایب آن هم نیز آگاه باشیم. مهمترین معایب وردپرس به صورت زیر می‌باشند که در پیوسته به رسیدگی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم :

آسیب پذیری وردپرس
امکان کاهش سرعت سایت‌های وردپرسی
بستر نامناسب برای توسعه اختصاصی سایت ها
نبود حمایت اختصاصی وردپرس
نیاز به فرهنگ فنی برای گسترش سایت
آسیب پذیری وردپرس
امنیت در وردپرس
آسیب پذیری یکتا از مهمترین معایب وردپرس است. همانطور که در نوشتار آشنایی با مهمترین مزایای وردپرس اشاره شد، تیم توسعه دهنده وردپرس سوژه امنیت را در اولویت خویش قرار دیتا اند. ولی در دنیای هک و نفوذ هیچ وقت نمی‌توان از امنیت صد درصدی گفتگو کرد، زیرا امنیت در دنیای اینترنت یک فرمایش نسبی است. با این حال همیشه این سوال در میانی کاربران وردپرس دائم پیش می‌آید که آیا وردپرس امن است؟ آیا می‌توانیم از امنیت وردپرس اطمینان داشته باشیم؟

اگر بخواهیم به این سوال معایب طراحی سایت با وردپرس در یک جمله پاسخ دهیم باید بگوییم وردپرس امن است اگر کل نکات مربوط به مسائل امنیتی آن را رعایت کنید. این مسئله نه فقط برای وردپرس، بلکه برای دیگر سیستم‌های فرآوری محتوا راستگو است. ولی منظور از نکات امنیتی چیست؟ دقیقا باید چه کارهایی را اتمام دهیم و یا سپریدن ندهیم تا امنیت سایت وردپرسی ما حفظ شود؟

از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن مفتوح است و جامعه بسیار بزرگی دارد، توسعه آن بدست افراد زیاد زیادی در دنیا صورت می‌گیرد. به همین دلیل به محض اینکه یک راه نفوذ در هسته وردپرس برپایی و یا معرفی شود، به سرعت به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد تا کاربران نکات امنیتی را رعایت کنند. سپس در کمترین سررسید و با یک آپدیت ساده جلو مسیر نفوذ را می‌گیرند. پس می‌توانیم از امنیت سیستم وردپرس خیالمان کاملا راحت باشد.

اما همش به همین راحتی نمی‌توان از امنیت سایت‌های وردپرسی اطمینان حاصل کرد. زیرا امنیت وردپرس فقط مربوط به هسته آن نمی‌شود، بلکه همه افزونه‌ها و قالب‌ها می‌توانند در امنیت سایت تاثیرگذار باشند. زیرا امکان دارد افزونه یا قالبی دارای باگ‌های امنیتی باشد که باعث به خطر افتادن تمام امنیت سایت شما شوند. زیرا بی گمان تمام افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس استاندارد و مطمئن نمی‌باشند. فلذا دائم وردپرس از عقیده امنیت گزند پذیر خواهد بود.

نکته :
البته به این نکته پروا داشته باشید که اگر از افزونه و قالب‌های معروف، استاندارد و اورجینال کاربرد و به آن‌ها را به چهره مرتب توسعه بروزرسانی کنید، شکیبیدن اتفاق افتادن این نوع دشواری ها کم و بیش ناچیز خواهد شد. در ضمن سعی کنید به هیچ عنوان از قالب‌ها و افزونه‌های نال شده (Nulled) و یا غیرقانونی بهره‌گیری نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سرویس نقشه بلد اطلاعاتی را از میزان سفرهای انجام شده با استفاده از مسیریابی این سرویس منتشر کرده که حاوی اطلاعات جالب توجهی در خصوص میزان کاهش سفرهای کاربران است. 

 

اطلاعات منتشر شده توسط بلد که مربوط به بازه‌ی زمانی ابتدای اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی است، حاکی از آن است که میزان سفر کاربران این سرویس طی نوروز کاهش داشته است که البته می‌توان الگوی سفر توسط این کاربران در نوروز را تا حدودی به جامعه نیز تعمیم داد. اطلاعات گردآوری شده توسط بلد مربوط به سفرها با مقاصدی نظیر سوپرمارکت، مراکز درمانی، پارک‌ها، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و کافه‌ها، ایستگاه‌های مترو، مساجد و مراکز خرید و سینماها بوده است.

مسیریابی در زمان شیوع ویروس کرونا

براساس آنچه که بلد اعلام کرده، مراجعه‌ی مردم به مراکز خرید و سینماها بیشترین کاهش را داشته است، به‌طوریکه کاهش مسیریابی در این مورد ۹۶ درصد بوده است. شاید در ظاهر امر، تعطیلی مراکز خرید بنابه دستور رئیس جمهور، اصلی‌ترین دلیل برای کاهش مراجعه به مراکز خرید به‌نظر برسد، اما با نگاهی به میزان مسیریابی به مراکز خرید براساس زمان، می‌توان به روشنی دید که در اولین روزهای اسفندماه که ورود ویروس کرونا به کشور تأیید شد، تقاضا برای مسیریابی به سمت مراکز خرید در بلد بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته و این کاهش ۲۷ اسفندماه به ۷۵ درصد رسیده است. 

مسیریابی در زمان شیوع ویروس کرونا

نکته‌ی جالب توجه دیگر در نمودارهای بلد، مسیریابی به سمت بانک‌ها است که فقط تعطیلات رسمی منجر به کاهش حضور مردم در بانک‌ها شده است. با وجود هشدارهای فراوان برای عدم مراجعه به بانک‌ها، به‌نظر می‌رسد مراجعه حضوری برای انجام امور بانکی همچنان در الویت مردم است و این مسئله را می‌توان نشئت گرفته از دلایل متعددی از قبیل ناآشنا بودن کاربران با سیستم‌های الکترونیک بانکداری، مراحل دست‌وپاگیر سیستم‌های بانکداری الکترونیک یا ناکارآمد بودن این سیستم‌ها دانست که خود نیازمند بررسی بیشتر است. 

مسیریابی در زمان شیوع ویروس کرونا

یکی از مقاصدی که نمودار آن حاوی نکاتی جالب توجه است، میزان مراجعه مردم به سوپرمارکت‌ها است. همان‌طور که در نمودار مربوط به مسیریابی کاربران بلد به سمت سوپرمارکت‌ها می‌توان مشاهده کرد، هرچند نمودار در حالت کلی از یک سیر نزولی پیروی می‌کند، اما کاهش مراجعه به سوپرمارکت‌ها تنها ۶۳ درصد کمتر شده است. اما فارغ از این موضوع، می‌توان برخی تغییرات نمودار مربوطه را با نگاهی به اخبار و شایعاتی که در روزهای مختلف در میان مردم منتشر شده، تفسیر کرد. همان‌طور که در این نمودار می‌بینید، به یکباره مراجعه به سوپرمارکت‌ها از هشتم فروردین‌ماه افزایشی ۴۰ تا ۵۰ درصدی پیدا کرده که می‌توان دلیل آن را انتشار شایعه‌ی قرنطینه‌ی شهرها و مخصوصا تهران عنوان کرد که مردم را برای تأمین مایحتاج به سمت سوپرمارکت‌ها سرازیر کرد که این موضوع نیز جای بررسی بیشتر دارد.

مسیریابی در زمان شیوع ویروس کرونا

سرویس نقشه‌ی گوگل نیز اطلاعات مربوط به تردد کاربران در گوگل مپس هم‌زمان با شیوع کووید ۱۹ در کشورهای مختلف را منتشر کرده که نگاهی به آن‌ها گویای کاهش رفت‌وآمد مردم در سطح جهان است. البته باتوجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور، اطلاعات مربوط به ایران از طریق سرویس گوگل در دسترس نیست. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347185/balad-map-navigation-coronavirus/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

AnyDesk یکی از نرم‌افزارهای رایج برای اتصال و کنترل رایانه‌ها از راه دور است. در این مطلب به‌طور مرحله به مرحله با روش استفاده از این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

 

هر کدام از ما ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که لازم باشد رایانه‌ی شخصی دیگری را از راه دور کنترل کنیم؛ یا اینکه به شخصی اجازه دهیم از راه دور کنترل رایانه‌ی ما را در اختیار بگیرد. شاید همکاری بخواهد تصویری را روی صفحه‌ی رایانه‌ی ما ببیند، یا اینکه دوست یا همکار ما به مشکلی برخورده و می‌خواهیم آن مشکل را برایش حل کنیم. یا هم اینکه وظیفه‌ی پشتیبانی فنی برعهده‌ی ما است و می‌خواهیم نرم‌افزاری را روی رایانه‌های کارکنان یک مجموعه نصب کنیم.

یکی از برنامه‌هایی که امکان برقراری ارتباط آسان را بین دو رایانه از راه دور فرام می‌کند AnyDesk است. یکی از ویژگی‌های اصلی AnyDesk مجانی بودن این اپلیکیشن برای کاربران خانگی است. علاوه بر آن، این نرم‌افزار امکانات جانبی مانند انتقال فایل و گفتگوی متنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه، AnyDesk در اغلب مواقع تصاویر را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه منتقل می‌کند و از این رو با کندی تصویر مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه برای کاربردهای اداری، این برنامه به‌طور معمول صرفا ۱۰۰ کیلوبایت برثانیه از پهنای باند را به خود اختصاص می‌دهد.

نرم‌افزار AnyDesk از پلتفرم‌های متعددی از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او‌اس (iOS) پشتیبانی می‌کند. به‌لطف این مسئله، می‌توانید با استفاده از AnyDesk رایانه‌ی خود را به‌وسیله‌ی تلفن همراه کنترل کنید. در مجموع استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است و در ادامه روش استفاده از آن را به‌صورت مرحله به مرحله یاد می‌گیریم.

مرحله‌ی اول

ابتدا با استفاده از این لینک، نرم‌افزار AnyDesk را دریافت کنید. پس از دانلود برنامه، فایل مربوطه را اجرا کرده و روی گزینه‌ی Accept & Install کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی دوم

در صفحه‌ی جدید، روی کلید Get Started کلیک کنید تا بتوانید از نرم‌افزار استفاده کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی سوم

زمانی‌که فرایند نصب به پایان رسید، صفحه‌ای با دو انتخاب متفاوت پیش روی شما خواهد بود.

قسمت This Desk یک آدرس یا رمز عبور را در اختیار شما قرار می‌دهد. با قرار دادن این دو مورد در اختیار دیگران، آن‌ها می‌توانند به رایانه‌ی شما متصل شوند.

قسمت Remote Desk برای اتصال به رایانه‌ی دیگران است. اگر آدرس رایانه‌ی دیگری را در اختیار داشته و در این قسمت وارد کنید، با کلیک کردن روی کلید Connect، اتصال بین دو رایانه برقرار خواهد شد. برای برخورداری از امکان کنترل رایانه‌ی دیگر، لازم است تا کاربر رایانه‌ی مقصد، با دسترسی شما موافقت کند.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

برای موافقت با دسترسی شما، کاربر مقصد باید روی گزینه‌ی Accept کلیک کند تا امکان دسترسی به رایانه برای شما فراهم شود.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی چهارم

پس از اتصال دو رایانه، هر کاری که در رایانه‌ی مقصد انجام شود توسط شما قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر زیر پیدا است، در قسمت بالای پنجره می‌توانید آدرس کامپیوتر مقصد را مشاهده کنید. در کنار آدرس نیز نوار ابزاری با گزینه‌های کنترلی را مشاهده می‌کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی پنجم 

برای اینکه حین کنترل رایانه از امکان گفت‌وگو نیز استفاده کنید می‌توانید در نوار ابزار گزینه‌ی Chat را انتخاب کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

در صفحه‌ی گفتگوی نرم‌افزار AnyDesk Remote تنها می‌توانید از متن استفاده کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

در زمان استفاده از ویژگی چت، تمام پیام‌ها به‌صورت فوری ارسال می‌شوند.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی ششم

با کلیک روی دیگر گزینه‌های نوار ابزار نیز می‌توانید به لیست‌هایی با امکانات دیگر دسترسی داشته باشید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی هفتم

زمانی‌که کنترل رایانه‌ی شخصی را در اختیار می‌گیرید، کاربر مقصد می‌تواند دسترسی‌های متفاوتی را برای شما فعال کند. برای مثال می‌توان به امکان ارسال فایل به رایانه‌ی مقصد اشاره کرد.

در صفحه‌ی رایانه‌ی مقصد، بخشی به‌نام Permission section یا همان «بخش دسترسی‌ها» وجود دارد. هرکدام از گزینه‌های این بخش دسترسی خاصی را نشان می‌دهند. در صورتی که گزینه‌ای به رنگ خاکستری است، این دسترسی برای شما غیرفعال است؛ در غیر این صورت، دسترسی مربوطه به شما داده‌شده است.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی هشتم

برای اشتراک‌گذاری فایل بین رایانه‌ها، می‌توانید روی گزینه‌ی اشتراک‌گذاری در نوار ابزار (تصویر زیر) کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

با کلیک روی این گزینه صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که در سمت چپ فهرستی از فایل‌های موجود روی رایانه‌ی شما و در سمت راست فهرستی از فایل‌های موجود روی رایانه‌ی مقصد دیده می‌شوند. برای اشتراک‌گذاری، فایل موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Upload کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

پس از انتخاب گزینه‌ی Upload، در رایانه‌ی مقصد گزینه‌ی File Transfer به رنگ جدیدی در می‌آید (تصویر زیر). با کلیک روی این گزینه صفحه‌ی دریافت (Download) نشان داده می‌شود.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

فرایند دریافت فایل، بسته به حجم فایل‌ها مدتی به طول می‌انجامد. با دیدن کلمه‌ی Finished می‌توانید از تکمیل شدن فرایند دریافت فایل آگاه شوید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی نهم

برای دسترسی به دیگر امکانات برنامه، می‌توانید روی کلید منو در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار کلید کنید. 

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

با کلیک روی گزینه‌ی Settings در این قسمت نیز به بخش تنظیمات هدایت خواهیدشد.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

 


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()